اردوی گردشگری بچه مسجدی های تازیان بالا در باغ شهر فین
اردوي گردشگري بچه مسجدي هاي تازيان بالا در باغ شهر فين
فهما گزارش می دهد؛

اردوی گردشگری بچه مسجدی های تازیان بالا در باغ شهر فین

بچه مسجدي هاي روستاي تازيان بالا با هدف تقويت روحيه نشاط و شادابي و ارتباط و پيوند هرچه بيشتر با فرهنگ مسجدي به اردوي گردشگري يک روز در باغ شهر فين رفتند.
شناسه خبر : 60645 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، نوجوانان و جونان شرکت کننده در این اردو که به همت کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان برگزار شد، ضمن بازدید از امکان تاریخی، دیدنی باغ شهر فین و انجام بازی های دسته جمعی، ساعات بانشاطی را در کنار همدیگر تجربه کردند.

 

غلامرضا پالیک، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان روستای تازیان بالا در این باره گفت: کانون به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و همچنین ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان برای شرکت در برنامه های فرهنگی هنری مسجد، اقدام به برگزاری اردوی یک روزه گردشگری کرد.

 

وی با بیان اینکه 50 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان به این اردو اعزام شدند، افزود: 30 نفر از پسران و 16 نفر از خواهران عضو فعال در برنامه های فرهنگی هنری مسجد به همراه چهار نفر از ارکان کانون در این اردو شرکت کردند.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید اسحاق پایان روستای تازیان بالا بخش مرکزی شهرستان بندرعباس ادامه داد: شرکت کنندگان به وسیله 10 دستگاه وسیله نقلیه شخصی به این اردو عزیمت کردند.

 

 

وی بازدید از اماکن تاریخی گردشگری باغ شهر فین ازجمله قلعه تاریخی، باغات و نخیلات سر به فلک کشیده، استخر شنا و چربه مارم را بخشی از برنامه های این اردو برشمرد و اضافه کرد: مولودی خوانی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگس ورزشی، اجرای برنامه های شاد و پذیرایی از دیگر برنامه های این اردو بود.

 

 

گفتنی است؛ شهر فین در شمال‌غربی در فاصله ۹۵ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و به دلیل وجود چشمه‌های آب شرب و حفر قنات از روزگار گذشته، این منطقه سرسبز بوده و قلعه تاریخی، چربه و آبشار دیدنی مارم، حمام فین با قدمت دوره قاجاریه، آبگرم معروف به آبگرم گرمش، کوه باز از شاخص ترین جاهای دیدنی آن است.