دومین نشست هم اندیشی اجرای طرح ملی «سکوی خدمات محلی» در بندرعباس برگزار شد
دومين نشست هم انديشي اجراي طرح ملي «سکوي خدمات محلي» در بندرعباس برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی اجرای طرح ملی «سکوی خدمات محلی» در بندرعباس برگزار شد

دومين نشست هم‌انديشي بررسي راهکارهاي اجراي دقيق، برنامه‌ريزي شده و هدفمند طرح ملي «سکوي خدمات محلي» به منظور تقويت مساجد محلات شهر بندرعباس برگزار شد.
شناسه خبر : 60592 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، رسول جهانداری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس و حجت الاسلام غلامپور نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان، عاشوری معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، هادی عرب مدیر خانه تعزیه شهر بندرعباس و شاهرخ جاویدی مدیر تشریفات مراسمات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و مدیران فرهنگسراهای شهر بندرعباس از اعضای شرکت کننده در این نشست بودند.

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این نشست به تشریح ابعاد طرح سکوی خدمات محلی پرداخت و گفت: این طرح در گام نخست در راستای تقویت و جهت‌دهی به مشارکت مردمی با محوریت مسجد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اجرا می‌شود.

 

وی افزود: در این طرح به بررسی مهم‌ترین مسائل و همچنین ظرفیت‌های شهرداری برای برطرف کردن مسائل اولویت‌دار، نحوه بهره‌گیری از ظرفیت موثر مساجد محلات در حل مسائل شهر، بررسی موانع پیش روی فعال‌سازی مساجد شهر و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل دارای اولویت پرداخته می‌شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار کرد: در قالب طرح سکوی خدمات محلی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از ظرفیت همدیگر در اجرای برنامه‌ها استفاده کنند.

 

وی ضمن قدردانی از رویکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری در برگزاری آیین های جشن شعبانیه در جوار مساجد، تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه رونق فعالیت های قرآنی مساجد حرکت می کند و طرح «مسجد پایگاه قرآن» را در دستور کار قرار داده است.

 

خواجه یی افزود: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، محافل انس با قرآن به همراه اجرای تئاتر و سرود با موضوع قرآنی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری و با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در بوستان هایی که مهمانان نوروزی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد و فرهنگسراها می توانند از ظرفیت های همدیگر ازجمله فضای فیزیکی فرهنگسراها جهت ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده کنند.

 

رسول جهانداری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس نیز با اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: 3 برنامه محوری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با همکاری کانون های مساجد در بندرعباس اجرا می شود.

 

وی از برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در پارک ها و مراکز تجمع مردمی، راه اندازی کارناوال شادی هر شب در یک بوستان و مسجد محلات سطح شهر و جشنواره عیدانه به منظور معرفی آداب و رسوم اقوام کشور و همچنین ارائه البسه سنتی و غذاهای بومی محلی در ایام تعطیلات نوروزی از افطار تا سحر در پارک ساحلی غدیر بندرعباس به عنوان سه برنامه محوری برشمرد.

 

حجت الاسلام غلامپور، نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، نکاتی پیرامون اهمیت مسجد و نقش آن در جامعه اسلامی و همچنین نکاتی را پیرامون طرح ملی «سکوی خدمات محلی» بیان کرد.

 

در این نشست مقرر شد که پس از بررسی ابعاد مختلف طرح توسط کارشناسان سه دستگاه همکار(ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس و اداره کل تبلیغات اسلامی استان) تفاهم نامه همکاری تنظیم و به امضا طرفین برسد.

 

طرح سکوی خدمات محلی با هدف ترسیم و ترویج گفتمان امامت و تحقق الگوهای اصیل جامعه پردازی ولایی مسجد محور از طریق توانمندسازی و پشتیبانی از امامان و سایر کنشگران فعال در مساجد اجرا می شود.