اعلام فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه کانون های مساجد روستایی هرمزگان
اعلام فراخوان چهارمين جشنواره تئاتر خياباني «جوانه» ويژه کانون هاي مساجد روستايي هرمزگان
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبرداد:

اعلام فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه کانون های مساجد روستایی هرمزگان

خواجه يي، از اعلام فراخوان چهارمين جشنواره تئاتر خياباني «جوانه» ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد روستايي استان هرمزگان خبر داد.
شناسه خبر : 60420 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» به همت کانون فرهنگی هنری حضرت المومنین(ع) روستای سرباران شهرستان میناب و با هدف بهره گیری از ظرفیت هنر نمایش برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی و ایجاد زمینه فعالیت، رشد و اعتلای گروه های نمایشی در مسجد برگزار می شود.

 

وی، برنامه ریزی، حمایت و تشویق گروه های نمایش برای اجرای آثار تولید شده در مساجد، تولید نمایش توسط گروه ها متناسب با فضا و ظرفیت های اجرای مسجدی، فعال سازی و سازماندهی گروه های نمایش کانون ها، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه ها برای ارتقا کیفی فعالیت های نمایشی و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در رده های سنی مختلف را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از «انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن»، «عفاف و حجاب»، «سیره اهل بیت(ع)»، قصص و آیات قرآنی» و «آسیب های اجتماعی» به عنوان موضوعات این جشنواره نام برد و گفت: تمامی گروه های تئاتر مسجدی می توانند با ارائه معرفی نامه کانون فرهنگی هنری مسجد و یا هیات امنا مساجد در این جشنواره شرکت کنند.

 

خواجه یی با بیان اینکه نمایش ها باید به صورت تک جنسیتی و قابل اجرا در مسجد یا محوطه باز باشند، افزود: بازیگران و عوامل به جز نویسنده و کارگردان باید نوجوان و جوان باشند و استفاده از بازیگران زیر 20 سال در نمایش ها الزامی است.

 

وی، آخرین مهلت تکمیل فرم ثبت نام و تحویل به دبیرخانه جشنواره را 18 اسفند ماه جاری اعلام کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره در دو نقطه شامل کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین(ع) واقع در شهرستان میناب، جاده تیاب، نرسیده به دانشگاه علمی کاربردی و همچنین دفتر نمایندگی کانون های مساجد واقع در شهرستان میناب، بلوار امام(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است.

 

خواجه یی با ذکر این نکته که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 09164193682 و 09176521003 تماس بگیرند، افزود: آثار دریافتی سوم و چهارم اسفند بازبینی می شود و جشنواره نیز 19 و 20 اسفند ماه امسال در کانون فرهنگی هنری مسجد روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد؛ در سومین جشنواره تئاتر جوانه که اسفند سال گذشته و در گستره شهرستانی برگزار شد، 11 گروه نمایشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی میناب با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

گفتنی است؛ یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری مساجد، 55 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران، 140 کتابخانه مخزن دار و 120 کتابخانه باز با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان فعالیت می کنند.