موزه مردم شناسی شمیل افتتاح شد
موزه مردم شناسي شميل افتتاح شد
در حاشیه برگزاری هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل؛

موزه مردم شناسی شمیل افتتاح شد

همزمان با برگزاري آيين اختتاميه هفته فرهنگ، هنر و تاريخ شميل و به همت کانون فرهنگي هنري انصارالحجه(عج) و با حضور مسئولان و مردم، موزه مردم شناسي شميل در حسينيه انصارالحجه(عج) افتتاح شد.
شناسه خبر : 60144 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و دبیر هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل در حاشیه افتتاح این موزه گفت: بیش از 50 قطعه اشیاء باستانی، عکس های قدیمی و همچنین پوشش و صنایع دستی مردمان شمیلات در این موزه به نمایش درآمده است.

 

وی با بیان اینکه اشیاء به نمایش گذاشته شده در این موزه نشان از نوع زندگی پیشینیان است، افزود: حفظ میراث فرهنگی و جلوگیری از خروج اشیاء قدیمی و باستانی و همچنین معرفی آن به گردشگران از مهمترین اهداف راه اندازی موزه مردم شناسی در مرکز بخش شمیل است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) مرکز بخش شمیل شهرستان بندرعباس ادامه داد: در این موزه انواع و اقسام ظروف و ابزار آلات پیشینیان نظیر وسایل سنتی شکار، پاپوش(سواس)، آسیاب دستی سنتی(هاش)، ادوات کشاورزی سنتی، ابزار بسیار قدیمی ماهیگیری، خمره های نگهداری آب، پوشش زنان و مردان قدیم نگهداری می شود.

 

وی با بیان اینکه این موزه عصرها از ساعت 16 تا 19 میزبان علاقه مندان خواهد بود، اظهار کرد: موزه مردم شناسی به صورت موقت در طبقه دوم حسینیه انصارالحجه(عج) قرار دارد.

 

هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با شعار «هویت تاریخی، فرهنگ و نشاط اجتماعی» برگزار شد.

 

گفتنی است؛ شمیل، در شمال شرق استان هرمزگان و بین شهرستان های میناب و بندرعباس و در ۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن، کشاورزی و دامداری است.