مرکز اسناد تاریخی شمیل راه اندازی شد
مرکز اسناد تاريخي شميل راه اندازي شد
در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل؛

مرکز اسناد تاریخی شمیل راه اندازی شد

مرکز اسناد تاريخي شميل با حضور مسئولان محلي و مردم در حاشيه برگزاري آيين اختتاميه هفته فرهنگ، هنر و تاريخ شميل راه اندازي شد.
شناسه خبر : 60143 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و دبیر هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل در آیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز اسناد تاریخی شمیل به همت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) و با هدف معرفی پیشینه و قدمت شمیلات و معرفی بیش از پیش هویت تاریخی شمیل راه اندازی شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 سند تاریخی مربوط به منطقه شمیل و شمیلات در مرکز اسناد تاریخی شمیل نگهداری می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) مرکز بخش شمیل شهرستان بندرعباس ادامه داد: بخشی از این اسناد از مرکز اسناد استان هرمزگان و مرکز اسناد کتاب خانه ملی جمع آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این اسناد نیز توسط مردم اهدا شده است، عنوان کرد: مرکز اسناد تاریخی شمیل در طبقه دوم حسینیه انصارالحجه(عج) قرار دارد.

 

هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل به همت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با شعار «هویت تاریخی، فرهنگ و نشاط اجتماعی» برگزار شد.

 

گفتنی است؛ شمیل، در شمال شرق استان هرمزگان و بین شهرستان های میناب و بندرعباس و در ۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن، کشاورزی و دامداری است.