نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شمیل برپا شد
نمايشگاه بزرگ صنايع دستي شميل برپا شد
همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل؛

نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شمیل برپا شد

همزمان با چهارمين روز از هفته فرهنگ، هنر و تاريخ شميل که به همت کانون فرهنگي هنري انصارالحجه(عج) در حال برگزاري است، نمايشگاه بزرگ صنايع دستي شميل گشايش يافت.
شناسه خبر : 60026 تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، نمایشگاه صنایع دستی از هنرهای دستی زنان هنرمند و صنعتگر شمیلی در حاشیه خیابان ورودی مرکز بخش شمیل دایر شده است.

 

داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل شهرستان بندرعباس در این باره گفت: نمایشگاه صنایع دستی از سری برنامه های هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل است که به همت بانوان برپا شده است.

 

وی افزود: در این نمایشگاه آثار دست زنان شمیل مانند زری بافی، کمه زنی، جلبیل بافی، تولید محصولات از برگ درخت خرما نظیر جارو و حصیر به نمایش گذاشته شده است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الحجه(عج) شمیل ادامه: پاسداشت از آداب و سنن و فرهنگ مردمان خطه شمیل و معرفی آن ازجمله اهداف برگزاری هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل و برنامه های متنوع این هفته است.

 

وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی شمیل تا 18 بهمن ماه جاری دایر است و علاقه مندان می توانند برای بازدید همه روزه عصرها از ساعت 15:30 تا 17:30 به نمایشگاه مراجعه کنند.

 

 

هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با شعار «هویت تاریخی، فرهنگ و نشاط اجتماعی» برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ شمیل، در شمال شرق استان هرمزگان و بین شهرستان های میناب و بندرعباس و در ۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن، کشاورزی و دامداری است.