همایش پیاده روی و طبیعت گردی خانوادگی «یک روز در طبیعت» در شمیل برگزار شد
همايش پياده روي و طبيعت گردي خانوادگي «يک روز در طبيعت» در شميل برگزار شد
در نخستین روز از هفته فرهنگ، هنر و تاریخ شمیل؛

همایش پیاده روی و طبیعت گردی خانوادگی «یک روز در طبیعت» در شمیل برگزار شد

همزمان با نخستين روي از هفته فرهنگ، هنر و تاريخ شميل، همايش پياده روي و طبيعت گردي خانوادگي با عنوان «يک روز در طبيعت» در بخش شميل شهرستان بندرعباس برگزار شد.
شناسه خبر : 59967 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) شمیل در حاشیه برگزاری این همایش گفت: همایش پیاده روی از مقابل حسینیه انصارالحجه(ع) آغاز و تا قلعه تاریخی شمیل به طول حدود 2 کیلومتر برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 300 نفر از اهالی مرکز بخش شمیل در این همایش شرکت کردند، افزود: ایجاد روحیه شور و نشاط اجتماعی و تقویت روابط خانواده ها با یکدیگر ازجمله اهداف برگزاری همایش پیاده روز و طبیعت گردی خانوادگی با عنوان «یک روز در طبیعت» است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) مرکز بخش شمیل شهرستان بندرعباس ادامه داد: صرف صبحانه، برگزاری مسابقه در رشته های تیراندازی و دارت و قرعه کشی و اهدا جوایز ارزنده به پنج نفر از شرکت کنندگان بخشی از برنامه های این همایش بود.

 

 

تنی پور، از پاکسازی طبیعت با همکاری خانواده های شرکت کننده به عنوان بخش دیگری از برنامه های همایش نام برد و افزود: شرکت کنندگان حاشیه رودخانه شمیل که از اماکن گردشگری است را پاکسازی کردند.

 

وی بهره گیری از ظرفیت مردمی برای کاهش آلودگی طبیعت و ترویج فرهنگ مهربانی با طبیعت را ازجمله اهداف این حرکت برشمرد و بیان کرد: حوزه مقاومت بسیج خواهران «یاوران زهرا(س)» و پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) در برگزاری این همایش با کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(ع) مشارکت داشتند.

 

 

گفتنی است؛ شمیل، در شمال شرق استان هرمزگان و بین شهرستان های میناب و بندرعباس و در 80 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن، کشاورزی و دامداری است.