جشن عبادت و بندگی 34 نفر از دختران دانش آموز روستای سرمست برگزار شد
جشن عبادت و بندگي 34 نفر از دختران دانش آموز روستاي سرمست برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران انصار شهرستان میناب؛

جشن عبادت و بندگی 34 نفر از دختران دانش آموز روستای سرمست برگزار شد

جشن عبادت و بندگي 34 دانش آموز دختر روستاي سرمست شهرستان ميناب به به همت کانون فرهنگي هنري تخصصي خواهران انصار برگزار شد.
شناسه خبر : 59961 تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در راستای آشنایی دختران نومکلف با وظایف دینی و واجبات شرعی، تقویت باورهای دینی و ایجاد خاطره‌ای شاد و ماندگار از تشرف به سن تکلیف، جشن عبادت و بندگی برگزار کرد.

 

در این آیین باشکوه که در راستای پیوند مسجد و مدرسه در مسجد امام علی(ع) روستای سرمست برگزار شد، معلمان دبستان شهید یوسف دقت و خانواده های دانش آموزان تازه به سن تکلیف رسیده حضور داشتند.

 

فاطمه جعفری عباسی، مدیر کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران روستای سرمست و از طلاب حوزه علمیه میناب در این آیین، احکام دینی را از طریق برگزاری مسابقه فرهنگی به دختران نومکلف آموزش داد.

 

حجت الاسلام محمد پرهیزگار، روحانی مستقر در روستای سرمست نیز در این آیین پیرامون واجباب و محرمات، اصول و فروع دین و فلسفه تقلید و وظایف مقلد سخنرانی کرد.

 

اهدا هدایا به دختران تازه مکلف شده، اجرای سرود توسط گروه سرود دختران دبستان شهید یوسف دقت و پذیرایی از شرکت کنندگان از دیگر بخش های این آیین جشن بود.

 

گفتنی است؛ روستای سرمست با 2000 نفر جمعیت در بخش بندزرک شهرستان میناب قرار دارد.