برنامه های دهه بصیرت در 6 نقطه از شهر میناب برگزار می شود
برنامه هاي دهه بصيرت در 6 نقطه از شهر ميناب برگزار مي شود
رابط منطقه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر میناب خبرداد:

برنامه های دهه بصیرت در 6 نقطه از شهر میناب برگزار می شود

ذاکري، از برگزاري ويژه برنامه هاي بزرگداشت دهه بصيرت با مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در شش نقطه از محلات شهر تاريخي مذهبي ميناب خبرداد.
شناسه خبر : 53997 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، وجیهه ذاکری در نشست هم اندیشی برگزاری برنامه های دهه بصیرت در میناب اظهار کرد: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.

 

وی با بیان اینکه از آن تاریخ تا به امروز هرساله از نهم تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت در کشور شناخته می شود، افزود:  روز 9 دی  در تقویم ملی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مصوب شده و این روز مظهر بصیرت، دیانت و الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا و غدیر است.

 

رابط منطقه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر میناب در ادامه با اشاره به اینکه کانون های مساجد سطح شهر میناب به منظور بزرگداشت این دهه برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده اند، گفت: این برنامه ها با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شش نقطه از شهر میناب برگزار می شود.

 

وی، برگزاری محفل انس با قرآن به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) در محله محمد خانی شهر میناب را به عنوان یکی از برنامه های این دهه نام برد و افزود: نخستین دوره مسابقات فوتسال یادواره 9 دی ویژه پسران رده سنی 7 تا 11 سال نیز به میزبانی کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) در محله زرکی برگزار می شود.

 

ذاکری ادامه داد: مسابقات دارت جام بصیرت ویژه دختران رده سنی7 تا 15 سال به همت کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) و برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله نویسی ویژه دختران و پسران رده سنی 7 تا ۱۵ سال به میزبانی کانون فرهنگی هنری خامس آل طه در محله سلیمانی از دیگربرنامه های دهه بصیرت در میناب است.

 

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) شهر میناب گفت: ویژه برنامه های دهه بصیرت کانون های فرهنگی هنری مساجد از ۷ تا ۱۱ دی ماه سال جاری در میناب برگزار می شود.

 

وی افزود: آیین اختتامیه برنامه های بزرگداشت دهه بصیرت نیز 13 دی ماه امسال با حضور یکی از سخنرانان مطرح، یکی از قاریان برجسته کشوری، خانواده های معظم شهدا، یکی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و بچه های مسجدی شهر میناب در فرهنگسرای شهید بهشتی این شهر برگزار خواهد شد.