صندوق قرض الحسنه کانون روستایی با بیش از یک میلیارد ریال گردش حساب در سال
صندوق قرض الحسنه کانون روستايي با بيش از يک ميليارد ريال گردش حساب در سال
مدیر کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله(ص) روستای کردر رضوی میناب خبرداد:

صندوق قرض الحسنه کانون روستایی با بیش از یک میلیارد ریال گردش حساب در سال

جعفري گفت: صندوق قرض‌الحسنه محمد رسول الله(ص) فروردين ‌سال 1401 با ثبت‌نام چهار نفر و با سرمايه اوليه 2 ميليون ريال تشکيل شد .
شناسه خبر : 53965 تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حمید جعفری در مورد نحوه راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه محمد رسول الله(ص) گفت: این صندوق در فروردین ‌ماه سال 1401 با ثبت‌نام و عضوگیری چهار نفر و با سرمایه اولیه 2 میلیون ریال تشکیل شد و در حال حاضر تعداد اعضای صندوق به ۱۵۶ نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه هر عضو صندوق ماهیانه 50 هزارتومان به حساب صندوق واریز می‌کند، افزود: اعضای صندوق تا شش ماه نمی‌توانند از حساب برداشت کنند و مبالغ جمع آوری شده به عنوان سرمایه و ذخیره صندوق بوده و پس از آن به افرادی که اعلام نیاز کرده‌اند، وام پرداخت می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب ادامه داد: گردش مالی صندوق قرض‌الحسنه طی یک سال اخیر 105 میلیون تومان بود که در قالب تسهیلات به 29 متقاضی پرداخت شد.

 

 

جعفری، مبلغ تسهیلات صندوق قرض الحسنه محمد رسول الله(ص) را بین پنج میلیون و 300 هزار تومان تا 7 میلیون و 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: درمان، اشتغال خُرد خانگی(کمک هزینه خرید چرخ خیاطی، لوازم زری بافی، مایحتاج تولید کیک خانگی)، کمک خرید لوازم خانگی و موارد ضروری از جمله مهمترین موارد پرداخت تسهیلات این صندوق بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه وام‌های این صندوق با کارمزد چهاردرصد است افزود: متقاضی دریافت وام درخواست خود را در برنامه ای که توسط کانون فرهنگی هنری طراحی و بر روی گوشی اعضا نصب شده ثبت می کند و پس از تکمیل تعهدنامه و ارائه ضمانت در همان روز وام مورد نظر به حساب فرد واریز می شود.