همایش بزرگ فاطمیون در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قلعه کمیز برگزار شد
همايش بزرگ فاطميون در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي قلعه کميز برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به همت کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج)؛

همایش بزرگ فاطمیون در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای قلعه کمیز برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به همت کانون فرهنگي هنري بقيه الله(عج)،همايش بزرگ فاطميون در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي قلعه کميز شهرستان رودان برگزار شد.
شناسه خبر : 53754 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حجت الاسلام یحیی کمالی، روحانی مستقر در روستای قلعه کمیز در جمع دختران دانش آموز شرکت کننده در همایش بزرگ فاطمیون پیرامون شخصیت و سبک زندگی حضرت زهرا(س) سخنرانی کرد.

 

همایش بزرگ فاطمیون که با مشارکت مدیران و معلمان مدارس روستای قلعه کمیز در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار شد، همراه با سفره کریمانه حضرت زهرا(س) بود.

 

 

مراسم روضه خوانی و سینه زنی روز شهادت حضرت فاطمه(س) نیز با سخنرانی حجت الاسلام جواد فلاحی معاون حوزه علمیه شهرستان رودان و با مداحی حسن محمد زاده در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور پرشور مردم عزادار برگزار شد.

 

 

در پایان این مراسم سه هزار پُرس غذای نذری که به همت کانون فرهنگي بقیة الله مسجد صاحب الزمان(عج) پخت شده بود، بین عزاداران حضرت زهرا(س) توزیع شد.

 

 

مراسم شام غریبان آن حضرت نیز با جمعیت بیش از دو هزار نفر همراه با روضه خوانی حجت الاسلام یحیی کمالی، روحانی مستقر در  روستا و اجرای هنرمندانه سرود با عنوان «یاس کبود» توسط گروه سرود صباح از کانون فرهنگي هنري بقیة الله(عج) برگزار شد.

 

 

گفتنی است؛ قلعه کمیز، روستایی در دهستان آبنما بخش مرکزی شهرستان رودان است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۳٬۸۳۱ نفر (۱٬۰۹۹ خانوار) بوده‌ و در 12 کیلومتری جنوب شرقی رودان واقع شده در ورودی آن بر روی تپه ای بلند، بقایایی قلعه ای به چشم می خورد که از یادگاران دوران پس از اسلام است.