کانون های تخصصی خواهران مساجد امن ترین پایگاه برای حضور اجتماعی بانوان است
کانون هاي تخصصي خواهران مساجد امن ترين پايگاه براي حضور اجتماعي بانوان است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

کانون های تخصصی خواهران مساجد امن ترین پایگاه برای حضور اجتماعی بانوان است

درويشي، از کانون هاي فرهنگي هنري تخصصي خواهران مساجد به عنوان بهترين و امن ترين پايگاه براي حضور اجتماعي و فعاليت بانوان ياد کرد و گفت: تربيت ديني کودکان و نوجوانان، بدون حضور فعال بانوان در مساجد محقق نمي شود.
شناسه خبر : 53367 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، محدثه درویشی جمعه (10 آذرماه) در دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران استان هرمزگان ضمن قدردانی از اهتمام ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشورنسبت به قشر تاثیرگذار بانوان، با تشریح جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهارکرد: سه نوع نگاه «الگوی سنتی شرقی»، «الگوی زن غربی» و«الگوی زن مسلمان» که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بارها مطرح فرمودند در رابطه با زن وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه الگوی سنتی شرق، زن را تنها محصور در کنج خانه و نداشتن اثرگذاری فعال اجتماعی می داند و الگوی غرب به زن به چشم یک کالا نگاه می کند، افزود: آنچه نگاه سوم می گوید این است که زن ابتدا نقش همسری و مادری پررنگی دارد و سپس با حفظ حیا، حضور فعال اجتماعی نیز دارد و نمونه کامل آن وجود بابرکت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) در صدر اسلام است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه هدف کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران باید پررنک کردن الگوی سوم زن در جامعه باشد، گفت: بهترین و امن ترین پایگاه برای تحقق این مهم، مساجد است زیرا حضور فعال و موثر زنان در مساجد می تواند معرف کارآمدی الگوی سوم زن مسلمان باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جمعیت و فرزندآوری اشاره و اظهارکرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه کانون های تخصصی خواهران می توانند در زمینه تشویق و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری نقش بسزایی ایفا کنند.