دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان هرمزگان برگزار شد
دوره آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان هرمزگان برگزار شد
به صورت حضوری و غیرمتمرکز؛

دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان هرمزگان برگزار شد

مرحله نخست دوره آموزشي مديران کانون هاي فرهنگي هنري تخصصي خواهران استان هرمزگان در سالن رودکي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در بندرعباس برگزار شد.
شناسه خبر : 53365 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 55 نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران استان هرمزگان با شرکت در این دوره به مدت هشت ساعت مباحث مرتبط با حوزه فعالیت این کانون ها را آموزش دیدند.

 

تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری و نقش زن در مسئله یابی و حل مسائل و مشکلات و الزامات آن ارائه ازجمله سرفصل های این دوره آموزشی بود.

 

پخش کلیپ سخنان حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خطاب به مدیران کانون های تخصصی خواهران شرکت کننده در دوره، تبیین گام دوم انقلاب و نقش خواهران در تحقق آن توسط داوود میرنژاد مدیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان هرمزگان و احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر رهبر معظم انقلاب توسط محدثه درویشی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از برنامه های شاخص این دوره بود.

 

تبیین فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد، رسالت و برنامه های کانون های فرهنگی هنری و اهتمام ویژه دور جدید مدیریت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نسبت به قشر خواهران ازجمله مباحث برجسته در صحبت های اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان در این دوره بود.

 

خواهران شرکت کننده در این دوره آموزشی نیز به ارائه توامان گزارش فعالیت های فرهنگی هنری بانوان در مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان و همچنین موانع سرراه این فعالیت ها و توقعات و انتظارات از ستاد هماهنگی کانون ها پرداختند.

 

تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیاء گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران و تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون ها ازجمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

 

مرحله دوم این دوره نیز به صورت غیرحضوری و متمرکز از طریق سامانه آموزش ستاد هماهنگی کانون های مساجد(بچه های مسجد) و مرحله سوم نیز به صورت حضوری و متمرکز در تهران برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری عمومی و 55 کانون تخصصی خواهران در مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.