انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان با ستاد هماهنگی کانون های مساجد
انعقاد تفاهم نامه همکاري اداره کل کتابخانه هاي عمومي هرمزگان با ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد
به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان با ستاد هماهنگی کانون های مساجد

به مناسبت هفته کتاب، تفاهم نامه همکاري في مابين اداره کل کتابخانه هاي عمومي هرمزگان با ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان منعقد شد.
شناسه خبر : 53116 تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه همکاری، گفت: قرار گرفتن کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری در فضای معنوی مسجد و اعتماد خانواده ها به این مکان مقدس، فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان مسجدی را فراهم کرده است.

 

وی از ترغیب و تشویق اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به مطالعه، معرفی کتاب های خوب به شرکت کنندگان در نمازهای جماعت و برنامه های کانون فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های کتاب و استفاده از واژه «کتاب» به عنوان موضوعات سرود و تئاتر جشنواره های کانون های فرهنگی هنری مساجد و انتشار اخبار حوزه کتاب در رسانه های وابسته به ستاد هماهنگی کانون ها و در استفاده از گروه های سرود کانون ها در برنامه های این اداره کل را از تعهدات ستاد هماهنگی کانون های مساجد در این تفاهم نامه ذکر کرد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان همچنین افزود: تجهیز کتابخانه های مساجد استان به قفسه و کتاب هایی که خود کانون ها درخواست داده باشند به ویژه با موضوعات دینی و مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، کمک درسی، کودک و نوجوان، قصه و رمان و مشارکت در برنامه های فرهنگی ستاد هماهنگی کانون ها از تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان است.

 

وی گفت: این تفاهم نامه به منظور افزایش فضای فیزیکی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان هرمزگان و همچنین تقویت و تجهیز کتابخانه های مساجد استان منعقد و امضا شد.

 

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز گفت: 140 کتابخانه مخزن دار مساجد و 128 کتابخانه مخزن دار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از طریق انعقاد این تفاهم نامه تقویت خواهند شد.