نمایشگاه «کتاب های امانی و گردشی» در کانون منتظران فرج روستای چهواز برپا شد
نمايشگاه «کتاب هاي اماني و گردشي» در کانون منتظران فرج روستاي چهواز برپا شد
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

نمایشگاه «کتاب های امانی و گردشی» در کانون منتظران فرج روستای چهواز برپا شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخواني، نمايشگاه عرضه «کتاب هاي اماني و گردشي» به همت کانون فرهنگي هنري منتظران فرج در روستاي چهواز شهرستان پارسيان برپا شد.
شناسه خبر : 53006 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برنامه ریزی برای ارتقا سرانه مطالعه و افزایش آگاهی و بصیرت عموم مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد است.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان در راستای بزرگداشت هفته کتاب و تشویق و ترغیب اهالی روستا به مطالعه، اقدام به برپایی نمایشگاه عرضه کتاب های امانی و گردشی کرده است.

 

ابراهیم مرادی، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب های امانی و گردشی از 25 آبان ماه جاری در شبستان مسجد صاحب الزمان(عج) چهواز دایر شده است.

 

وی با بیان اینکه 110 جلد کتاب با موضوعات دفاع مقدس، تربیتی، کودک و نوجوان، قصه و رمان، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در این نمایشگاه عرضه شده است، افزود: این نمایشگاه همه روزه نیم ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا تا سوم آذر ماه میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان ادامه داد: 2 کتابدار خواهر و برادر در طول زمان برپایی نمایشگاه، در زمینه معرفی کتاب به دوستداران فرهنگ مطالعه و امانت دادن کتاب و ثبت آن در دفتر امانات کتابخانه فعالیت می کنند.

 

 

وی، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «سلام بر ابراهیم» به صورت خوانش کتاب و پادکست، اعزام کتابدار کتابخانه کانون به مدارس روستا و معرفی کتاب برای دانش آموزان را از دیگر برنامه های شاخص این کانون در هفته کتاب اعلام کرد.

 

برپایی موکب امام خامنه ای روستای چهواز هرساله در ایام اربعین در محور مواصلاتی بندرعباس به سمت مرز شلمچه در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر پارسیان در کنار شهدای گمنام این روستا و ارائه خدمات متنوع به زائرین استان های هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و زائرینی از کشورهای پاکستان و افغانستان از برنامه های شاخص کانون فرهنگی هنری منتظران فرج است.

 

در این موکب خدمات رفاهی، فرهنگی شامل اسکان، پذیرایی شامل صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، چای، شربت، آب جوش، یخ، اینترنت رایگان، یخ در بهشت، ایستگاه شارژ موبایل، غرفه کودک، ایستگاه سلامت به زائران ارائه می شود.
 

در کنار این خدمات، فعالیت رسانه ای در قالب غرفه رسانه، مسابقه فرهنگی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برگزاری محفل انس با قرآن، عزاداری و برنامه های فرهنگی، اجرای تعزیه و سرود نیز اجرا می شود.