برنامه های سی و یکمین دوره هفته کتاب در کانون های مساجد هرمزگان
برنامه هاي سي و يکمين دوره هفته کتاب در کانون هاي مساجد هرمزگان
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تشریح کرد؛

برنامه های سی و یکمین دوره هفته کتاب در کانون های مساجد هرمزگان

خواجه يي، ضمن تشريح برنامه هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان در هفته کتاب، بر اهميت و نقش مطالعه و کتابخواني در رشد و تعالي جامعه تاکيد کرد.
شناسه خبر : 52753 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۳

اسلام خواجه یی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اظهار کرد: پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی، یکی از کارکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به فعالیت 140 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، افزود: این تعداد کانون علاوه بر فعالیت های فرهنگی هنری، به صورت تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: یکهزار و 63 کانون در هرمزگان آمادگی برگزاری برنامه های هفته کتاب را دارند.

 

وی به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان و مشارکت در اجرای برنامه های این اداره کل، سرکشی و بازدید از کتابخانه های فعال مساجد و تجلیل از کتابداران برتر مساجد از شاخص ترین برنامه های هفته کتاب در کانون های مساجد هرمزگان است.

 

خواجه یی، از حمایت از کتابخانه های فعال مساجد، اجرای طرح «شنبه های کتاب»، برگزاری پویش کتابخوانی خانواده ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه های کتاب به عنوان بخش دیگری از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در این هفته نام برد.

 

وی، سخنرانی ائمه جماعت مساجد در بین الصلاتین در رابطه با اهمیت مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتاب، برپایی کارگاه های قصه گویی با محوریت قصص قرآنی و تجلیل از کتابداران مساجد را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

 

خواجه یی افزود:  برپایی نشست کتابخوان با حضور کتابخوانی فعال در کانون ها، برگزاری اردوی یک روزه بچه‌های مسجد همراه با جنگ کتاب، برگزاری مسابقه خاطره نویسی و برپایی ایستگاه دانایی بخش دیگر برنامه های هفته کتاب در کانون های مساجد است.

 

گفتنی است؛ هفته کتاب از 23 آبان ماه جاری آغاز و تا 30 آبان ادامه خواهد داشت.