اردوی یک روزه شرکت کنندگان طرح تابستانه کانون رهروان کربلا روستای قلعه کمیز
اردوي يک روزه شرکت کنندگان طرح تابستانه کانون رهروان کربلا روستاي قلعه کميز
فهما گزارش می دهد؛

اردوی یک روزه شرکت کنندگان طرح تابستانه کانون رهروان کربلا روستای قلعه کمیز

نوجوانان شرکت کننده در طرح تابستانه غني سازي اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» روستاي قلعه کميز، روزي پرهيجان و بانشاط را در اردوي درون استاني تجربه کردند.
شناسه خبر : 51111 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 50 نفر از نوجوانان رده سنی 10 تا 15 سال روستای قلعه کمیز شهرستان رودان که تابستان امسال در طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری رهروان کربلا با عنوان «مسجد کانون نشاط» شرکت کرده بودند، به اردوی یک روزه درون استانی اعزام شدند و روی شاد و به یادماندنی را سپری کردند.

 

نوجوانان شرکت کننده در این اردو با خودروهای شخصی فعالان فرهنگی مسجد امام حسین(ع) از رودان به بندرعباس عزیمت و از مناطق گردشگری گنو در شمال این شهر و نوار ساحلی در جنوب دیدن کردند.

 

استفاده از امکانات تفریحی گردشگری گنو ازجمله آبگرم و شهربازی و تمرین فوتبال در زمین چمن این مجموعه بخشی از برنامه های این اردوی یک روزه به یادماندنی بود.

 

برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی در هوای مطبوع منطقه گردشگری گنو بخش دیگری از برنامه های سفر بچه های مسجد امام حسین(ع) روستای قلعه کمیز به مرکز استان بود.

 

حرکت به سمت مرکز شهر و حضور در نوار ساحلی شهر بندرعباس و برگزاری مسابقه دومیدانی در ساحل سورو از برنامه های عصر این اردوی فرح بخش و جذاب بود.

 

طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت با شرکت ۸۴ نفر از نوجوانان و جوانان روستای قلعه کمیز در رشته های روخوانی و روانخوانی، حفظ ، تجوید، قرآن آموزی بیسوادان، ورزش و تندرستی با محوریت فوتسال، فوتبال دستی و تنیس روی میز، نوحه های پامنبری(نشسته) برگزار شد.

 

گفتنی است؛ قلعه کمیز، روستایی در دهستان آبنما بخش مرکزی شهرستان رودان است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۳٬۸۳۱ نفر (۱٬۰۹۹ خانوار) بوده‌ و در 12 کیلومتری جنوب شرقی رودان واقع شده در ورودی آن بر روی تپه ای بلند، بقایایی قلعه ای به چشم می خورد که از یادگاران دوران پس از اسلام است.