نمایش آیینی «از کربلا تا کربلا» در روستای باغگلان اجرا شد
نمايش آييني «از کربلا تا کربلا» در روستاي باغگلان اجرا شد
به همت گروه هنری مروارید کانون فرهنگی هنری فرقان شهرستان میناب و همزمان با اربعین حسینی؛

نمایش آیینی «از کربلا تا کربلا» در روستای باغگلان اجرا شد

همزمان به چهلمين روز شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش، نمايش آييني « از کربلا تا کربلا» به همت گروه هنري مرواريد کانون فرهنگي هنري فرقان در روستاي باغگلان شهرستان ميناب اجرا شد.
شناسه خبر : 51067 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۲:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، نمایش آیینی « از کربلا تا کربلا » در روستای باغگلان از سال 1392 به جز دوسال شیوع کرونا همه ساله در روز اربعین به همت گروه هنری مروارید کانون فرهنگی هنری فرقان و با همکاری هیات مذهبی سیدالشهدا و خیرین در جوار قدمگاه امام حسن مجتبی(ع)روستای باغگلان اجرا می شود.

 

نمایش آیینی «از شام تا کربلا» به کارگردانی و نویسندگی علی ذاکری نیا، تهیه کنندگی محمد ذاکری و محمد نجات رضایی، مصیبت هایی اهل بیت پیامبر(ص) از کربلا تا شام و از شام تا کربلا را روایت می کند.

 

 

بیش از 70 نفر از هنرمندان مسجدی رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال روستای باغگلان در این نمایش به ایفای نقش پرداختند و علی نجات ذاکری، امیرحسین نجات ذاکری، مصطفی ذاکری، محمد ذاکری نیا از بازیگران اصلی این نمایش بودند و علی ذاکری نیا و عبدلی جعفری از مداحان این اثر و عابد سنگری زاده نیز صدابردار بود.

 

 

نمایش آیینی « از کربلا تا کربلا » ماجرای آزاد شدن اسرا از شام و حرکت به به سمت کربلا و آمدن جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی بر سر مزار حضرت سیدالشهدا و ورود اهلبیت بر سر قبور شهدای کربلا، همراه با قسمتی از واقعه عاشورا و خرابه شام و تنور خولی به تصویر کشید.

 

 

بیش از یکهزار و 500 نفر از اهالی روستای باغگلان، روستاهای همجوار و از محلات سطح شهر میناب این نمایش را به تماشا نشستند.