مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در مساجد و حسینیه هرمزگان برگزار شد
مراسم عزاداري شهادت حضرت رقيه(س) در مساجد و حسينيه هرمزگان برگزار شد
با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در مساجد و حسینیه هرمزگان برگزار شد

مراسم عزاداراي و سوگواري شب شهادت حضرت رقيه(س) با همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد هرمزگان در مساجد و حسينيه هاي شاخص استان برگزار شد.
شناسه خبر : 50759 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، همزمان با شب شهادت حضرت رقیه(س)، مراسم عزاداری و سوگواری با همکاری کانون های فرهنگی هنری در مساجد و حسینیه های شاخص استان هرمزگان برگزار شد.

 

سخنرانان در این مراسم های عزاداری در رابطه با وقایع کربلا، دوران اسارت آل الله، خرابه شام و شهادت حضرت رقیه(س) و همچنین آموزش و تربیت دختران و مادران با رویکرد تقویت هویت اسلامی زن مسلمان و مسجد و نقش آن در تربیت خانواده به ایراد سخن پرداختند.

 

 

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برگزار شد، نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

 

 

روز پنجم ماه صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه شهر شام است.

 

حضرت رقیه خانم دختر خردسال امام حسین(ع) که در واقعه کربلا حضور داشت و همراه با کاروان اسرا به شام برده شد و در شام وفات کرد.

 

یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه(س)، دختر سه‌ساله امام حسین(ع) می باشد و بارگاه آن حضرت در شهر شام واقع شده است.