شاهد اجرای برنامه های فاخری در کانون های مساجد هستیم
شاهد اجراي برنامه هاي فاخري در کانون هاي مساجد هستيم
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع):

شاهد اجرای برنامه های فاخری در کانون های مساجد هستیم

احمدي نيا، محور فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري را جذب جوانان به مساجد دانست و گفت: هم اکنون شاهد اجراي برنامه هاي خوب و فاخري در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان هستيم.
شناسه خبر : 50755 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، سرهنگ پاسدار طالب احمدی نیا در دیدار سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ضمن تبریک روز جهانی مسجد، به تشریح نقش و جایگاه مسجد پرداخت و اظهار کرد: از اوایل انقلاب دغدغه امام راحل(ره) و رهبری حفظ مسجد به عنوان سنگر بود.

 

وی از مسجد به عنوان پایگاه اسلام یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی مولود مسجد است و اکثرا شهدای ما از تربیت یافتگان مسجد بودند.

 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع) با یادآوری فعالیت های مساجد با مشارکت و همراهی دستگاه ها، نهادها و سازمان های مختلف، گفت: در گذشته نه چندان دور مساجد با اجرا برنامه های متنوع و اثرگذار که با مشارکت و همراهی همه متولیان این حوزه برگزار می کرد به خوبی توانسته بود اقشار مختلف را جذب خود کند.

 

وی بر ضرورت ایجاد موجی جدید در مشارکت و همراهی متولیان حوزه مساجد تاکید کرد و افزود: هم افزایی در راستای پویایی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به این اماکن مقدس و روشنگری و بیان واقعیت ها به نسل چهارم ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

احمدی نیا با اذعان به اینکه تاکنون در حوزه تبیینی کار چندانی صورت نگرفته است، تصریح کرد: مسجد بهترین ظرفیتی است که در اختیار داریم و با بهره گیری توامان از ظرفیت سپاه و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان کارهای فاخری را در حوزه مساجد انجام داد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد اجرای برنامه های خوب و فاخری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان هستیم، افزود: احیا کارکردهای متنوع مساجد و جذب، نگهداشت و تربیت نسل جوان از رسالت های مهم و کلیدی کانون هاست.

 

احمدی نیا گفت:طرح تحول محلات با محوریت بسیج از هرمزگان کلید خورد و از سال 1401 به عنوان الگویی موفق در کل کشور اجرا شد.

 

وی افزود: این طرح با هدف پای کار آوردن همه ظرفیت ها امروز در 600 محله از استان هرمزگان در حال اجراست.

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با بزرگداشت روز جهانی مسجد، به بیانات مقام معظم رهبری در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره استانی سرود ویژه کانون های مساجد در سال گذشته و اجرای طرح قرآنی تربیتی تسنیم با محوریت حفظ 2 جزء ویژه نوجوانان مسجدی در تابستان امسال از برنامه هایی است که با همکاری و مشارکت سپاه امام سجاد(ع) اجرا شد.

 

وی به تشریح ظرفیت های متنوع فرهنگی هنری کانون های مساجد پرداخت و افزود: امسال می توانیم با انعقاد تفاهم نامه به صورت جدی تر از پتانسیل و ظرفیت های یکدیگر در راستانی آبادانی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به این اماکن مقدس استفاده کنیم.

 

گفتنی است؛ همزمان با 30 مرداد، روز جهانی مسجد، سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان به همراه یکی از مدیران کانون های فعال شهر بندرعباس به دیدار مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام سجاد(ع) استان رفتند.