گذری بر فعالیت های تابستانه کانون آل یاسین روستای تازیان بالا/از آموزش قرآن و نماز تا اردوی آبگرم گنو
گذري بر فعاليت هاي تابستانه کانون آل ياسين روستاي تازيان بالا/از آموزش قرآن و نماز تا اردوي آبگرم گنو
فهما گزارش می دهد؛

گذری بر فعالیت های تابستانه کانون آل یاسین روستای تازیان بالا/از آموزش قرآن و نماز تا اردوی آبگرم گنو

کانون فرهنگي هنري آل ياسين روستاي تازيان بالا بندرعباس در فصل تابستان براي غني سازي اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان روستا برنامه هاي متنوعي را تحت عنوان «مسجد کانون نشاط» برگزار کرده است.
شناسه خبر : 50576 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، تابستان، فصل تعطیلی مدارس و فراغت کودکان، نوجوان و جوانان است و پر کردن این اوقات فراغت از دغدغه های جدی خانواده ها و مسئولان می باشد.

 

کانون های فرهنگی هنری با سابقه سه دهه فعالیت در فضای معنوی مساجد، همه ساله در آستانه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، با برنامه ریزی و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت ها و مربیان متعهد، متخصص، باتجربه و دغدغه مند و ارائه برنامه های ویژه غنی سازی اوقات فراغت به استقبال فصل تابستان می رود.

 

«مسجد کانون نشاط» عنوانی بود که امسال برای طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده بود و کانون های فرهنگی هنری مساجد مجری این طرح بنا به شرایط موجود، کلاس هایی را در رشته های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی، اخلاقی، کمک درسی، مشاوره ای، مهارتی و فنی و حرفه ای، ورزشی، اردویی، کارگاه های سبک و مهارت های زندگی دایر کردند.

 

کانون فرهنگی هنری آل یاسین مسجد صاحب الزمان(عج) روستای تازیان بالا بخش مرکزی شهرستان بندرعباس یکی از هزار و 63 کانونی بود که همزمان با فصل تابستان امسال، اقدام به برگزاری طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط» کرد.

 

صفورا بهرابه، مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین روستای تازیان بالا در این باره گفت: همزمان با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، ویژه برنامه اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط» به همت کانون آل یاسین و با همکاری پایگاه بسیج در مسجد صاحب الزمان(عج) روستا شروع به کار کرد.

 

 

وی افزود: طرح تابستانه مسجد کانون نشاط در رشته های سرود، تئاتر، قرآن، مداحی، آموزش صحیح خوانی نماز، احکام و رشته های ورزشی فوتبال و تنیس روی میز، مشاوره و مهارت های زندگی و اردویی در رده های سنی کودک، نوجوان و جوان و در دو بخش پسران و دختران در حال برگزاری است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین روستای تازیان بالا بخش مرکزی شهرستان بندرعباس ادامه داد: کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون از دهه سوم خرداد ماه آغاز شده است و تا نیمه شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

 

وی از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر استانی و شهرستانی، کارگاه های سبک زندگی با محوریت عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی به عنوان بخش دیگری از برنامه های طرح «مسجد کانون نشاط» در روستای تازیان بالا یاد کرد.

 

بهرابه گفت: اعزام نوجوانان شرکت کننده در طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری آل یاسین به اردوی یک روزه درون استانی آبگرم گنو بخش دیگری از برنامه هاست.

 

 

وی، برگزاری تمرین گروه های سرود و تئاتر پسران و دختران کانون و همچنین تمرین فوتبال پسران را از دیگر برنامه های تابستانه کانون ذکر کرد.

 

پرکردن و غنی سازی اوقات فراغت و یا زمان خالی کودکان، نوجوانان و جوانان در فصل تابستان با برنامه های خوب و مفید هم می تواند زمینه را برای کسب مهارت و شکوفایی استعدادهای آنها فراهم سازد و هم شرایط را برای تحکیم انسجام اجتماعی آنان در جامعه مهیا خواهد کرد و هم نقطه عطفی در زندگی آنها تبدیل شود.