استفاده از ظرفیت بی بدیل کانون های مساجد در ترویج فرهنگ رضوی
استفاده از ظرفيت بي بديل کانون هاي مساجد در ترويج فرهنگ رضوي
در دیدار دبیر کانون های خدمت رضوی هرمزگان با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مورد تاکید قرار گرفت؛

استفاده از ظرفیت بی بدیل کانون های مساجد در ترویج فرهنگ رضوی

دبير کانون هاي خدمت رضوي هرمزگان با حضور در ساختمان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان با سرپرست اين ستاد ديدار و در رابطه با موضوعات مختلف فعاليت هاي اين دو مجموعه گفتگو کرد.
شناسه خبر : 50380 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حبیب بهادری در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، خواستار فراهم شدن زمینه برای بهره گیری از این پتانسیل و ظرفیت برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ منور رضوی شد.

 

وی از «مهدالرضا» به عنوان یکی از ویژه برنامه های کانون های خدمت رضوی یاد کرد و افزود: این مهدها با محوریت قرآن و ویژه رده سنی نونهال شکل گرفته اند و این آمادگی وجود دارد که مهدالرضا در 100 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال استان راه اندازی شود.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان هرمزگان، اجرای ویژه برنامه « بی نهایت شو » را یکی دیگر از برنامه هایی دانست و اظهار کرد: این برنامه را می توان با بهره گیری از ظرفیت و امکانات کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا کرد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های سواد رسانه ای و توانمندسازی رسانه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی دیگر از زمینه های همکاری کانون های خدمت رضوی و ستاد هماهنگی کانون های مساجد است.

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها، گفت: اجرای طرح پایش و شناسایی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال و برگزاری دوره های آموزشی ازجمله ارائه آموزش های تخصصی در حوزه هنر در اولویت برنامه های ستاد قرار دارد.

 

وی از راه اندازی پایگاه های قرآنی به عنوان برنامه شاخص ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای ترویج سواد قرآنی در جامعه نام برد و افزود: طرح قرآنی تربیتی تسنیم نیز با شرکت 240 نفر از نوجوانان در شش نقطه از هرمزگان در حال اجراست.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکهزار و 63 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان وجود دارد که بیش از 70 درصد از آنها در مناطق روستایی هستند، اظهار کرد: ستاد هماهنگی در راستای تقویت کانون ها با دستگاه ها و نهادها و تشکل های مختلف تفاهم نامه همکاری منعقد می کند.

 

وی اضافه کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط» از اواخر خرداد ماه در رشته های فرهنگی، هنری، قرآنی، اجتماعی، کتابخوانی، مشاوره ای، ورزشی، اردویی، فنی و حرفه ای، صنایع دستی، کارگاه های سبک و مهارت های زندگی آغاز شده و تا نیمه شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.