لحظه شماری خادمان موکب امام خامنه ای روستای چهواز برای پذیرایی از زوار اربعین
لحظه شماري خادمان موکب امام خامنه اي روستاي چهواز براي پذيرايي از زوار اربعين
مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج شهرستان پارسیان خبرداد:

لحظه شماری خادمان موکب امام خامنه ای روستای چهواز برای پذیرایی از زوار اربعین

مرادي، از لحظه شماري خادمان موکب امام خامنه اي کانون فرهنگي هنري منتظران فرج روستاي چهواز شهرستان پارسيان براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني خبرداد.
شناسه خبر : 50357 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

ابراهیم مرادی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اظهار کرد: در آستانه ایام اربعین، مردم ولایی روستای چهواز اعم از زن و مرد، پیر و جوان و نوجوان و حتی کودکان با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج برای مهیا ساختن موکب و میزبانی و پذیرایی از زوار اربعین به تکاپو افتاده اند.

 

وی با بیان اینکه اهالی روستا تاکنون 15 باب منزل مسکونی را برای اسکان زائران در اختیار موکب امام خامنه ای قرار داده اند، افزود: ساختمان موکب نیز ظرفیت اسکان 200 نفر و حسینیه روستا نیز 700 نفر را دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان ادامه داد: اسکان، صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، چای، شربت، آب جوش، یخ، اینترنت رایگان، ایستگاه شارژ موبایل، واکس صلواتی، پشت نویسی خودرو، چاپ عکس شهدا(نائب شهید)، بسته فرهنگی، نان محلی، ایستگاه بهداشت، برگزاری زیارت عاشورا ازجمله خدمات موکب امام خامنه ای است.

 

مرادی گفت: موکب امام خامنه ای روستای چهواز در مسیر جاده بندرلنگه به سمت مرز شلمچه در 40 کیلومتری نرسیده به شهر پارسیان از 31 مرداد تا 20 شهریور پذیرای زائران اربعین حسینی از استان های سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و کشورهای پاکستان و افغانستان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته روزانه هزار پرس غذا در موکب امام خامنه ای روستای چهواز طبخ و بین زائرین توزیع می شد، افزود: پارسال 200 نفر از اهالی روستا در موکب به زوار اربعین خدمت کردند.

 

جابربن‌عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند.

 

همین حرکت تاریخی سبب شد تا پیاده رفتن برای زیارت امام حسین علیه السلام در بین شیعیان به یک رسم معنوی تبدیل شود.

 

رسمی که سالها در زمان حکومت صدام و بعثی های عراق اجازه برپایی نداشت و در سال های اخیر پس از سرنگونی رژیم صدام جانی تازه گرفته و کربلا را در روز اربعین به آهن‌ربائی تبدیل کرده است که عاشقان حسینی را از هر نقطه این دنیا به بین الحرمین جذب می‌کند.