نمایش آیینی «غدیرخم» با هنرمندی بچه های مسجدی در روستای باغگلان اجرا شد
نمايش آييني «غديرخم» با هنرمندي بچه هاي مسجدي در روستاي باغگلان اجرا شد
به همت کانون فرهنگی هنری فرقان شهرستان میناب؛

نمایش آیینی «غدیرخم» با هنرمندی بچه های مسجدی در روستای باغگلان اجرا شد

همزمان با روز عيد امامت و ولايت، نمايش آييني «غديرخم» به همت کانون فرهنگي هنري فرقان و با هنرمندي بچه هاي مسجدي در روستاي باغگلان بخش بندزرک شهرستان ميناب اجرا شد.
شناسه خبر : 49268 تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، به مناسبت روز عید سعید غدیر، کانون فرهنگی هنری فرقان به منظور تبلیغ فرهنگ غدیر، اقدام به اجرای نمایش آیینی «غدیرخم» در روستای باغگلان شهرستان میناب کرد.

 

ابتدا بازیگران نمایش آیینی «غدیرخم» به همراه اهالی روستا و در قالب کاروان شادی غدیر، از مسجد سیدالشهدا به سمت آستانه امام حسن مجتبی(ع) حرکت کردند و پس از رسیدن به آستانه، نمایش اجرا شد.

 

این نمایش که به منظور به بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم و روایت این واقعه بسیار مهم با بهره گیری از ابزار جذاب هنرنمایش اجرا شد با استقبال هزار نفری اهالی روستا همراه بود.

 

 

احمد کبابی، مدیر کانون فرهنگی هنری فرقان روستای باغگلان بخش بندزرک شهرستان میناب در حاشیه اجرای این نمایش ضمن تبریک عید غدیر، گفت: غدیر عید همه مسلمانان است و باید در بزرگداشت آن نهایت سعی و کوشش را داشته باشیم.

 

وی یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد را انتقال مفاهیم دینی در قالب های جذاب هنری دانست و افزود: کانون فرقان از ظرفیت خوب هنری در رشته های مختلف به ویژه رشته هنرهای نمایشی برخوردار است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فرقان روستای باغگلان اظهار کرد: کانون از همه پتانسیل و ظرفیت هنری روستا به ویژه در سرود و نمایش برای ترویج سیره نبوی، آموزه های قرآنی، فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) استفاده خواهد کرد.

 

 

کبابی افزود: نمایش آیینی «غدیرخم»به کارگردانی علی ذاکری نیا و حجت سهرابی و با بازیگری هنرمندان عضو کانون فرهنگی هنری فرقان تهیه و در روز عید اکمال دین اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: هیات مذهبی سید الشهدا و هیات امنای مسجد امام رضا(ع) محله ثامن روستای باغگلان در برگزاری ویژه برنامه کاروان شادی در روز عید غدیر با کانون فرهنگی هنری فرقان همکاری کردند.