بچه های کانون هجرت بندرعباس به شکلی متفاوت غدیر را جشن گرفتند
بچه هاي کانون هجرت بندرعباس به شکلي متفاوت غدير را جشن گرفتند

بچه های کانون هجرت بندرعباس به شکلی متفاوت غدیر را جشن گرفتند

بچه هاي کانون فرهنگي هنري هجرت محله شيراول بندرعباس با برپايي دو موکب و دو ايستگاه صلواتي در کنار خيابان ورودي به محله، به شکلي متفاوت، عيد غدير را جشن گرفتند.
شناسه خبر : 49252 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، کانون فرهنگی هنری هجرت مسجد محمد رسول الله(ع) محله شیراول به مناسبت عید امامت و ولایت، آیین بزرگداشت غدیر را در فضای بیرون از مسجد و در کنار خیابان اصلی با برپایی مواکب و غرفه های جذاب ویژه رده سنی کودک و نوجوان برگزار کرد.

 

فراهم کردن فضایی جذاب برای حضور کودکان و نونهالان و انجام فعالیت هنری ازجمله نقاشی با موضوع غدیر و ولایت امیر مومنان حضرت علی(ع) و برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به کودکان و نونهالان از نکات برجسته برنامه های بزرگداشت غدیر کانون هجرت است.

 

 

امید باقرپور، مدیر کانون فرهنگی هنری هجرت محله شیراول بندرعباس در این رابطه گفت: آیین جشن بزرگداشت غدیر با برپایی دو موکب و دو غرفه در کنار خیابان اصلی و کوچه ورودی به محله در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه این موکب ها و غرفه ها به مدت دو روز میزبان محبان اهل بیت(ع) به ویژه کودکان و نونهالان هستند، افزود: غرفه ها به فعالیت های مرتبط با کودکان و نوجوانان شامل انجام فعالیت های نقاشی با موضوع غدیر، برگزاری مسابقه نقاشی و اهدا جوایز مربوط می شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هجرت ادامه داد: موکب ها نیز برای پذیرایی از عابران، اهالی و کسانی که از مسیر کمربندی عبور می کنند، راه اندازی شده است.

 

باقرپور، از پخت 600 پُرس غذا و توزیع بین عابران و اهالی به عنوان بخشی از فعالیت های موکب ها در روز نخست نام برد و اظهار کرد: 300 پُرس از این غذاها مرغ و مابقی پلو و ماکارونی بود.

 

 

وی افزود: پذیرای کودکان و نونهالان نیز شامل پفیلا، یخمک، کیک و آبمیوه است.