پخت و توزیع 1200 پُرس غذای نذری غدیر بین اهالی روستای کهنشوئیه
پخت و توزيع 1200 پُرس غذاي نذري غدير بين اهالي روستاي کهنشوئيه
مدیر کانون فرهنگی هنری رهیان معرفت شهرستان رودان خبرداد:

پخت و توزیع 1200 پُرس غذای نذری غدیر بین اهالی روستای کهنشوئیه

ذاکري از پخت يکهزار و 200 پُرس غذاي نذري غدير و توزيع بين اهالي روستاي کهنشوئيه و روستاهاي همجوار خبر داد.
شناسه خبر : 49167 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۸

عمار ذاکری در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود: به مناسبت فرارسیدن عید امامت و ولایت، یکهزار و 200 پُرس غذای نذری به همت کانون فرهنگی هنری راهیان معرفت طبخ و بین روستانشیان توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: هزینه تهیه مواد غذایی و پخت یکهزار و 200 پُرس غذای نذری غدیر از محل جمع آوری کمک های مردمی تامین شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری راهیان معرفت روستای کهنشوئیه شهرستان رودان با بیان اینکه امسال برای هفتمین سال متوالی غذای نذری غدیر به همت کانون در این روستا پخت می شود، گفت: سال گذشته یکهزار پُرس غذای نذری در روز غدیر بین مردم توزیع شد.

 

وی افزود: جشن بزرگ عید غدیر همراه با برنامه های شاد و مفرح نیز جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور گسترده اهالی روستا در مسجد حضرت زینب کبری(س) برگزار می شود.

 

کانون فرهنگی هنری راهیان معرفت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای کهنشوئیه شهرستان رودان از سال 1387 مجوز رسمی فعالیت خود را از ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور دریافت کرد و در طول سال برنامه های متنوعی را در راستای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد اجرا می کند.

 

گفتنی است؛ روستای کهنشوئیه در فاصله 35 کیلومتری دهبارز مرکز شهرستان رودان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن کشاورزی است و مردم این روستا به هنرمندی در زمینه سفالگری شهره اند و ساخت انواع ظروف سفالی شامل ظرف آب خوری«جهله» و «گراشی»، کوزه، آفتابه گلی، لیوان گلی و ... در قدیم در این روستا رواج داشت که متاسفانه این صنعت در حال حاضر از رونق افتاده است.