نشاط با طعم معنویت/2 اردوی متفاوت دخترانه و پسرانه ویژه نوجوانان مسجدی در روستای بستو
نشاط با طعم معنويت/2 اردوي متفاوت دخترانه و پسرانه ويژه نوجوانان مسجدي در روستاي بستو
روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گزارش می دهد؛

نشاط با طعم معنویت/2 اردوی متفاوت دخترانه و پسرانه ویژه نوجوانان مسجدی در روستای بستو

دختران و پسران نوجوان شرکت کننده در طرح تابستانه«مسجد کانون نشاط» کانون فرهنگي هنري جعفر آل محمد(ص) روستاي بستو از توابع بخش رويدر شهرستان بندرخمير 2 اردوي متفاوت را تجربه کردند.
شناسه خبر : 49041 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، همه ساله یکی از دغدغه های جدی والدین در فصل تابستان و ایام تعطیلی مدارس، مدیریت اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان است و طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد که امسال با عنوان «مسجد کانون نشاط» آغاز شده است بهترین گزینه ای است که می تواند نگرانی خانواده ها در این زمینه را رفع کند.

 

بهره گیری از فضای معنوی مساجد، استفاده از مربیان متعهد، دلسوز و متخصص، تعدد رشته ها، توجه به سلایق مختلف و ارائه برنامه های جذاب و مورد نیاز روز و از همه مهمتر هزینه های اندک ازجمله ویژگی های کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ص) روستای بستو یکی از یکهزار و 60 کانونی است که در تابستان امسال با استفاده از پتانسیل و ظرفیت و توانمندی بومی، اقدام به اجرای طرح تابستانه «مسجد کانون نشاط» کرده و از این طریق توانسته است کودکان، نوجوانان و جوانان روستا را جذب مسجد کند.

 

برنامه هایی اردویی یکی از روش های جذب نوجوانان و جوانان به کانون فرهنگی هنری مساجد است و کانون جعفر آل محمد(ص) با توجه به ایام فرخنده دهه امامت و ولایت و تشویق نوجوانان روستا به شرکت در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تابستان، دو اردوی متفاوت دخترانه و پسرانه را برگزار کرده است.

 

 

علی دهقان، مدیر کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ص) در این باره گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر، دختران و پسران عضو کانون شرکت کننده در طرح تابستانه «مسجد کانون نشاط» به دو اردوی متفاوت اعزام شدند.

 

وی افزود: 30 نفر از دختران نوجوان عضو کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ص) با سرپرستی منیره دراستی و ناهید دهقان هشتم تیر ماه جاری به منطقه گردشگری در اطراف روستا اعزام شدند.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ص) روستای بستو بخش رویدر شهرستان بندرخمیر ادامه داد: تشکیل گعده و تبیین مسائل احکام، عقیدتی و اخلاقی، تمرین سرود، مسابقه ورزشی طناب کشی و پذیرایی ازجمله برنامه های اردوی دختران کانون بود.

 

دهقان اضافه کرد: 18 نفر از پسران نوجوان عضو کانون نیز نهم تیر ماه جاری به سرپرستی مسلم دهقان از فعالان مسجد امام جعفر صادق(ع) به اردوی تفریحی یک روزه به اطراف سد روستا اعزام شدند.

 

 

وی، از قرائت دعای ندبه، پیاده روی از مسجد تا سد، برگزاری مسابقه شنا، بیان مسایل عقیدتی، برگزاری مسابقه طناب کشی، اجرای سرود و پذیرایی از جمله برنامه های این اردو ذکر کرد.

 

شرکت کنندگان در این اردوها، بازشناسی توان شخصی نقش خویش، تمرین زندگی مستقل از خانواده، تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم‌ زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی و کسب تجربه و مهارت‌های زندگی دسته جمعی را تجربه کردند.