از پویش «نذر غدیر» تا تسویه حساب دفتری بدهکاران نیازمند
از پويش «نذر غدير» تا تسويه حساب دفتري بدهکاران نيازمند
تشریح برنامه های غدیر کانون فرهنگی منتظران فرج روستای چهواز؛

از پویش «نذر غدیر» تا تسویه حساب دفتری بدهکاران نیازمند

مرادي از اجراي ويژه برنامه هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي همزمان با دهه ولايت و امامت به همت کانون فرهنگي هنري منتظران فرج در روستاي چهواز شهرستان پارسيان خبر داد.
شناسه خبر : 48960 تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۲۹

ابراهیم مرادی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود: همزمان با فرارسیدن اعیاد قربان و غدیرخم، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در روستای چهواز برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ها با آذین بندی و چراغانی کردن مسجد، کوچه ها و خیابان های روستا آغاز شده است، اضافه کرد: مردم روستا نیز در قالب طرح «هر خانه يک پرچم» به عشق مولايشان امام علي(ع) بر سردرب منازلشان پرچم  های غدیر نصب مي کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان از اجرای پويش « نذر غدير » با هدف جلب مشارکت مردم در برنامه هاي بزرگداشت عید غديرخم به ویژه برنامه « اطعام غدير » به عنوان یکی از برنامه های شاخص کانون نام برد و گفت: با اجرای این پویش، نیازمندان روستا در شب عید غدير، مهمان سفره اطعام غدير خواهند شد.

 

وی، تسویه حساب دفتری چندین بدهکار نیازمند را از ديگر برنامه های کانون فرهنگی هنری منتظران فرج ویژه عيد غدير برشمرد و افزود: این کار خداپسندانه با همکاري خيرين و مرکز خيريه روستای چهواز انجام خواهد شد.

 

مرادی با اشاره به استمرار فعاليت گروه جهادي مسجد در ايام عيد غدير، گفت: اعضای این گروه مصمم به تکمیل پروژه احداث طبقه دوم موکب روستا برای میزبانی از زائران در ايام اربعين امسال هستند.

 

وی، برگزاری مسابقه تولید کليپ با استفاده از شعر، مقاله و مولودی غدير با هدف آشنايي و ترغيب بچه هاي مسجد با رسانه و همچنین برگزاری مسابقه فرهنگي غدير با هدف آشنايي با سيره امام علي(ع) به صورت مجازی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی از پیاده روی از شهرک تا بارگاه شهداي گمنام روستا به عنوان دیگر برنامه شاخص غدیر یاد کرد و گفت: در طول مسیر راهپیمایی با همکاری نهادها و خانواده ها، موکب و ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان راه اندازی می شود.

 

وی برپایی ايستگاه صلواتي ويژه در کنار جاده اصلي بندرلنگه به پارسيان به منظور پذیرایی از مسافران و رهگذران یکی دیگر از برنامه های غدیر روستای چهواز برشمرد و افزود: قرار بود جشن بزرگ عيد غدير و تجمع موکب ها و ايستگاههاي صلواتي با برنامه هاي شاد و مفرح برگزار شود که به دليل درگذشت يکي از اهالي و به احترام بازماندگان، اين برنامه ها لغو شد.