بچه های مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیراول از موزه مردم شناسی بازدید کردند
بچه هاي مسجد محمد رسول الله(ص) محله شيراول از موزه مردم شناسي بازديد کردند
مدیر کانون فرهنگی هنری هجرت بندرعباس خبرداد:

بچه های مسجد محمد رسول الله(ص) محله شیراول از موزه مردم شناسی بازدید کردند

باقرپور از بازديد نوجوانان عضو کانون فر فرهنگي هنري هجرت مسجد محمد رسول الله(ص) محله شيراول از موزه مردم شناسي خليج فارس خبر داد.
شناسه خبر : 48757 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۰

امید باقرپور در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود: همزمان با شروع فصل تابستان و ایام فراغت نوجوانان، تور گردشگری و بازدید از موزه مردم شناسی به همت کانون فرهنگی هنری هجرت محله شیراول بندرعباس برگزار شد.

 

وی ادامه داد: این تور گردشگری با هدف آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با تاریخ و همچنین شناخت آداب، فرهنگ، رسوم و سبک زندگی مردم منطقه پیش بینی شده بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هجرت بندرعباس گفت: نوجوانان شرکت کننده در این تور گردشگری در طبقه همکف موزه از کتابخانه تخصصی و نمایشگاه، طبقه های دوم و سوم از بازار سنتی، بخش صید و صیادی و آثار باستانی به جای مانده از گذشتگان دیدن کردند.

 

 

وی افزود: 50 نفر از نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری هجرت بوسیله یک دستگاه اتوبوس در قالب این تور گردشگری به ساختمان موزه مردم شناسی خلیج فارس اعزام شدند.

 

 

گفتنی است؛ موزه مردم شناسی خلیج فارس در سال 1386 در محوطه تاریخی برکه باران در بندرعباس ساخته شد؛ بنا و ساختمان موزه از سبک معماری خاص جنوبی به ویژه معماری سنتی هرمزگان بنا شده و از بادگیرها و درب و پنجره چوبی استفاده شده است.