اجرای ویژه برنامه «یک شبانه روز مهمان مسجد» در شهرک توحید
اجراي ويژه برنامه «يک شبانه روز مهمان مسجد» در شهرک توحيد
به همت کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی کولغانی صورت گرفت؛

اجرای ویژه برنامه «یک شبانه روز مهمان مسجد» در شهرک توحید

کانون فرهنگي هنري شهيد موسي قريشي کولغاني به منظور جذب و نگهداشت نوجوانان، ويژه برنامه تربيتي « يک شبانه روز مهمان مسجد » را در مسجد امام حسن مجتبي(ع) شهرک توحيد بندرعباس اجرا کرد.
شناسه خبر : 48709 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، باتوجه به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با تهاجم و شبیحخون فرهنگی دشمن، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه شماره 302 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ماموریت داد تا در جوار مساجد، کانون های فرهنگی هنری را راه اندازی کند تا با اجرای برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان را جذب خانه های امن الهی برای در امان ماندن در توطئه های دشمن کنند.

 

علی رغم تلاش های دشمن در جنگ نرم که با صرف هزینه های کلان همراه بوده است، کانون های فرهنگی هنری مساجد با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و با اجرای برنامه های ابتکاری، خلاقانه و جذاب و میدان دادن به نسل جوان، توانسته اند نوجوانان و جوانان زیادی را جذب فضای معنوی مسجد کنند.

 

اجرای طرح های تربیتی یکی از برنامه های کانون های فرهنگی هنری برای جذب گروه های هدف به مساجد است و کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی کولغانی که مدتی به دلایلی در رکود بود دوباره با انتخاب مدیری جوان و خوشفکر طرحی نو برای جذب نوجوانان به مسجد طراحی و اجرا کرده است.

 

علی رییسی، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی کولغانی شهرک توحید بندرعباس در این رابطه گفت: به منظور جذب نوجوانان به مسجد، ویژه برنامه « یک شبانه روز مهمان مسجد » به همت کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی کولغانی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک توحید اجرا شد.

 

 

وی افزود: در اولین مرحله اجرای این ویژه برنامه که طی شبانه روز گذشته انجام شد، 15 نفر از کودکان و نوجوانان 7 تا 15 سال عضو کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی کولغانی مهمان مسجد بودند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی کولغانی شهرک توحید بندرعباس ادامه داد: ویژه برنامه یک شبانه روز مهمان مسجد هر ماه یکبار برگزار خواهد شد.

 

رییسی عنوان کرد: این برنامه با مشارکت و همراهی خانواده ها و با نظارت مستقیم هیات امنا مسجد امام حسن مجتبی(ع) اجرا می شود.

 

 

وی از تشکیل گعده های معرفتی، اخلاقی، توضیح مباحث مرتبط با احکام، تبیین مباحث روز جامعه، بازی های بومی محلی و تنیس روی میز و دارت، شرکت در نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا، شرکت در طرح تلاوت نور و تفسیر، مسابقه فرهنگی، پذیرایی سه وعده و قصه گویی قرآنی به عنوان محورهای این ویژه برنامه نام برد.

 

اجرای برنامه هایی نظیر « یک شبانه روز مهمان مسجد » زمینه را برای تربیت دینی کودکان و نوجوانان و ایجاد حس کار گروهی و جمعی و زندگی در شرایط متفاوت بدون حضور خانواده ها فراهم می سازد.