جلب حمایت های مالی استانی برای کانون های مساجد در گروه مصوبه شورای فرهنگ عمومی است
جلب حمايت هاي مالي استاني براي کانون هاي مساجد در گروه مصوبه شوراي فرهنگ عمومي است
مشاور و مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان:

جلب حمایت های مالی استانی برای کانون های مساجد در گروه مصوبه شورای فرهنگ عمومی است

گلستاني نژاد گفت: حمايت مالي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تنها از طريق مصوبه شوراي فرهنگ عمومي ميسر است که بايد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري و دنبال شود.
شناسه خبر : 48559 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، محمد گلستانی نژاد در دیدار سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد، افزود: مسجد در صدر اسلام در کنار کارکرد عبادی، دارای کارکردهای متنوع دیگری ازجمله اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، سیاسی و حتی نظامی بود و در شکل گیری و پیروزی انقلاب نیز نقش مهمی را ایفا کردند.

 

وی به محور بودن مسجد در همه فعالیت های جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه پس از پایان دوران دفاع مقدس و در برهه ای از زمان نسبت به نقش مساجد غفلت شد که نتایج زیانباری به همراه داشت.

 

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان ادامه داد: با شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در فضای معنوی مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری اثرگذار و تربیت هنرمندان متعهد انقلابی، دوباره فصل پویایی مساجد آغاز شد.

 

وی با تاکید بر پرهیز از موازی کار در برنامه های مساجد، گفت: هر کدام از ارکان مسجد نظیر کانون فرهنگی هنری، هیات مذهبی، پایگاه بسیج و ... باید با همفکری و هم افزایی برنامه های مورد نیاز روز جامعه را اجرا کنند تا بتوانند جوانان را جذب این مکان مقدس و صفوف بهم پیوسته نماز جماعت کنند.

 

گلستانی نژاد در ادامه خواستار طرح مسائل مرتبط با کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای فرهنگ عمومی استان شد و افزود: حمایت از کانون های مساجد تنها از طریق مسیر تعیین شده قانونی میسر است که باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و دنبال شود.

 

وی با اشاره به محدود بودن منابع، ابراز امیدواری کرد که استانداری هرمزگان نیز به صورت موردی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان حمایت خواهد کرد.

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون ها، خواستار حمایت مدیریت عالی استان از برنامه های فرهنگی مساجد به ویژه طرح قرانی نسیم، طرح قرآنی مدهامتان و طرح غنی سازی اوقات فراغت شد.

 

گفتنی است؛ در حال حضر یکهزار و 60 کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی در سطح مساجد استان هرمزگان وجود دارد.