دوری از فضای معنوی مسجد نتایج زیانباری به دنبال دارد
دوري از فضاي معنوي مسجد نتايج زيانباري به دنبال دارد
بخشدار شمیل:

دوری از فضای معنوی مسجد نتایج زیانباری به دنبال دارد

حيدري زاده با اشاره به اثرگذاري فعاليت هاي فرهنگي تربيتي مسجد، گفت: فاصله گرفتن از فضاي معنوي مسجد نتايج زيانباري به دنبال دارد.
شناسه خبر : 48406 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان هرمزگان، حمیدرضا حیدری زاده در آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش شمیل با اشاره به اینکه از نوجوانی با فعالیت های فرهنگی مسجد آشنایی دارم، افزود: هر زمان که مسجد محور فعالیت ها بوده است شاهد موفقیت در همه عرصه ها بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی به برکت وجود کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد بخش شمیل در حال انجام است، گفت: فعالان فرهنگی این بخش با دستان خالی و کمترین هزینه کارهای فاخر و بزرگی انجام داده اند که جای قدردانی دارد.

 

بخشدار شمیل به میزبانی کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) از دو رویداد مهم ملی اشاره کرد و افزود: بخشداری همواره از برگزاری فعالیت های فرهنگی مساجد در بخش شمیل حمایت و پشتیبانی کرده است.

 

وی در ادامه با ذکر این نکته که کار فرهنگی تربیتی باید مداوم و ریشه دار باشد، گفت: حضور فعال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تبیین آثار و برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام باید در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.

 

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز از اعضای کانون ها به عنوان سربازان انقلاب و نظام در جنگ نرم نام برد و گفت: بسیاری از گره های فرهنگی جامعه به دست توانمند فعالان فرهنگی مساجد باز دشده است.

 

وی عمران معنوی مساجد را رسالت کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در تربیت هنرمندان متعهد انقلابی موفق عمل کرده اند که نمونه بارز آن کانون های بخش شمیل است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه کانون های بخش شمیل در رشته های سرود، قرآن و هنرهای تجسمی دارای ظزفیت و پتانسیل خوبی هستند، گفت: برگزاری چندین دوره مسابقات قرآنی ویژه کانون های شرق بندرعباس به میزبانی کانون امام مهدی(ع) و جشنواره ملی قصه های روستای من و مسابقه ملی نقاشی شکوه انقلاب به میزبانی کانون انصارالحجه(عج) گواه این مدعاست.

 

وی طرح اوقات فراغت را گل سرسبد برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد خواند و افزود: آیین های افتتاحیه این طرح در مراکز شهرستان ها و بخش های مختلف استان در حال اجراست و پس از پایان طرح، برترین ها به اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 

کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت کننده در این آیین نکات آموزشی سامانه بچه های مسجد، طرح اوقات فراغت، مسابقه قرآنی مدهامتان و ساماندهی رابطان را بیان کردند و در ابتدای این نشست نیز پس از تلاوت قرآن، مدیران کانون ها به بیان عملکرد کانون ها و مشکلات و کاستی ها پرداختند.