هزینه کردن در حوزه فرهنگ نوعی سرمایه گذاری است
هزينه کردن در حوزه فرهنگ نوعي سرمايه گذاري است
امام جمعه موقت بخش توکهور-هشتبندی:

هزینه کردن در حوزه فرهنگ نوعی سرمایه گذاری است

حجت الاسلام سهرابي، هزينه کردن در حوزه فرهنگي به ويژه فرهنگ ديني را نوعي سرمايه گذاري دانست و گفت: تقويت و کارآمد کردن کانون هاي فرهنگي هنري موجب پويايي و رونق مساجد و جذب جوانان مي شود.
شناسه خبر : 48402 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حجت الاسلام مفید سهرابی در آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ضمن خوشامدگویی به سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان برای سفر به بخش توکهور – هشتبندی، افزود: این سفر بیانگر تغییر رویه و توجه بیشتر به کانون ها و فعالیت های فرهنگی مساجد است.

 

وی به برنامه ریزی و تلاش دشمنان اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در راستای دور کردن مردم به ویژه نسل جوان از مساجد و ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: دشمن با همه توان خود در حوزه جنگ نرم وارد میدان شده است و اگر ما نسبت به بهاد دادن به نقش مسجد در مصون سازی جامعه غفلت کنیم آسیب جدی خواهیم خورد.

 

امام جمعه موقت بخش توکهور – هشتبندی شهرستان میناب ادامه داد: دستگاه های متولی امور مساجد باید بدور از موازی کاری با همفکری و هم افزایی و حمایت جدی از برنامه های فرهنگی مساجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری، نوجوانان و جوانان را جذب خانه های امن الهی کنند پیش از آن که دشمن آنها را جذب خود کند.

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت خوبی قرآنی و سرود در منطقه بهتر است در راستای جذاب کردن برنامه های مساجد، جشنواره قرآنی و سرود ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش توکهور – هشتبندی برگزار شود.

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد کانون ها ارائه کرد و گفت: بیش از 60 کانون فرهنگی هنری در مساجد بخش توکهور – هشتبندی در حال فعالیت می باشند.

 

وی از طرح غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد و افزود: این طرح در رشته های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی، مشاوره ای، اردویی، ورزشی، سبک زندگی، سلامت و بهداشت روان برگزار می شود.

 

کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز که در این سفر خواجه یی را همراهی می کردند در رابطه با مسابقه قرآنی مدهامتان، نحوه ثبت اخبار کانون ها و ثبت برنامه های اوقات فراغت در سامانه بچه های مسجد و همچنین ساماندهی رابطین مطالبی را بیان کردند.

 

در ابتدای این نشست و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع شهر هشتبندی، مدیران و رابطان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش توکهور – هشتبندی نیز ضمن ارائه گزارش فعالیت های انجام شده، به بیان برخی از مشکلات فراروی فعالیت های فرهنگی مساجد این بخش پرداختند.