آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» در روستای روتان برگزار شد
آيين افتتاحيه طرح غني سازي اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» در روستاي روتان برگزار شد
با حضور سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان و جمعی از مدیران فرهنگی شهرستان سیریک؛

آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» در روستای روتان برگزار شد

آيين افتتاحيه طرح غني سازي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با عنوان « مسجد، کانون نشاط » با حضور سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد هرمزگان، جمعي از مديران فرهنگي شهرستان سيريک و مديران کانون هاي فرهنگي هنري در مسجد روستاي روتان برگزار شد.
شناسه خبر : 48393 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، محمد پیشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک در این آیین که به میزبانی کانون فرهنگی هنری موعود در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مهمانان این نشست، با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) که فرمودند: « مسجد، سنگر است سنگرها را خالی نکنید »، گفت: اگر امروز در جنگ نرم با دشمن به این سنگر توجه نکنیم، قطعا ضربه خواهیم خورد.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری باید با اجرای برنامه های روز و جوان پسند و بامحتوا جوانان را جذب مساجد کنند، افزود: اگر ما از نسل جوان غفلت کنیم، تحت تاثیر برنامه های دشمنان قرار خواهند گرفت و آسیب خواهند دید.

 

فعالان فرهنگی مساجد امیدآفرینی را سرلوحه فعالیت ها قرار دهند

حجت الاسلام مصیب رزاق پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سیریک نیز ضمن قدردانی از فعالیت های فرهنگی مساجد، تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان با میزبانی دو دوره جشنواره  ملی قرآنی مدهامتان کانون های مساجد روستایی، الگویی برای کانون های مساجد کشور است.

 

وی با تاکید بر سرلوحه قراردادن امید آفرینی در برنامه های فرهنگی مساجد، گفت: متولیان فرهنگی مساجد باید در برنامه ها به جهاد تبیین نیز توجه داشته باشند و در برنامه ها و نشست هایشان همزمان با طرح انتقادات سازنده و راهگشا، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته را نیز بیان کنند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سیریک مردم محوری را زیربنای فعالیت های مساجد دانست و افزود: متولیان حوزه مساجد باید با برگزاری نشست های هم اندیشی به بررسی راه های جلوگیری از موازی کاری و هم افزایی در برنامه های فرهنگی بپردازند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به دو مقوله ترویج فرهنگ قرآنی و ارتقا سواد قرآنی توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: کانون فرهنگی هنری بیت النور مسجد جامع اهل سنت روستای سرزه شهرستان سیریک در حال اجرای طرح قرآنی بسیار خوبی است که می تواند به عنوان الگوی کشوری معرفی شود.

 

روزهای خوبی در انتظار کانون های مساجد سیریک است

حجت الاسلام میثم سالاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک نیز با تجلیل از عملکرد موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برگزاری این گونه نشست ها بیانگر آن است که روزهای خوبی در انتظار کانون های مساجد این شهرستان است.

 

 

وی افزود: در نشست شورای اداری شهرستان سیریک مقرر شد تا از همه ظرفیت های دستگاه ها به ویژه ادارات و نهادهای فرهنگی برای هرچه بهتر برگزار شدن طرح اوقات فراغت استفاده شود.

 

مرحله شهرستانی جشنواره سرود در سیریک برگزار می شود

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با اشاره به میزبانی کانون موعود روستای روتان از دو دوره جشنواره ملی مدهامتات روستایی، گفت: شهرستان سیریک از پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه قرآن برخوردار است.

 

وی افزود: اکثر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سیریک دارای گروه سرود در دو بخش خواهران و برادران هستند و از همین رو نیز امسال نخستین مرحله شهرستانی جشنواره سرود ویژه گروه های سرود کانون های مساجد در سیریک برگزار می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: پیش از برگزاری این جشنواره، کارگاه آموزشی ویژه مربیان گروه های سرود در شهرستان سیریک برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با حوزه هنری استان، از ظرفیت شعرای بومی برای تولید محتوا برای گروه های سرود استفاده می شود.

 

مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و رابطان خواهر شرکت کننده در این آیین به بیان پتانسیل و ظرفیت ها و همچنین کاستی ها و چالش های فراروی فعالیت های فرهنگی در مساجد شهرستان سیریک پرداختند.