رسانه ابزار مهم جهاد تبیین است/شبستان و فهما موجب دیده شدن فعالیت های فرهنگی مساجد شد
رسانه ابزار مهم جهاد تبيين است/شبستان و فهما موجب ديده شدن فعاليت هاي فرهنگي مساجد شد
امام جمعه شهرستان جاسک:

رسانه ابزار مهم جهاد تبیین است/شبستان و فهما موجب دیده شدن فعالیت های فرهنگی مساجد شد

حجت الاسلام ذاکري با بيان اينکه رسانه يکي از ابزار مهم جهاد تبيين است، گفت: انتشار به موقع اخبار جشنواره آسمان هشتم در خبرگزاري شبستان و پايگاه خبري فهما موجب ديده شدن فعاليت هاي فرهنگي اهالي روستاي کردر رضوي شد.
شناسه خبر : 48356 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حجت الاسلام ذاکری در آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جاسک با بیان اینکه مسجد جایگاه تربیت است، یادآور شد که از صدر اسلام و زمانی که بنای مسجد نهاده شد این مکان مقدس تنها جنبه عبادی نداشت اما به مروز زمان مسجد از طراز اسلامی فاصله گرفت.

 

وی افزود: اگر مسجدی بخواهد در مسیر طراز اسلامی حرکت کند، قطعا نمی تواند نسبت به مباحث فرهنگی و هنری بی تفاوت باشد.

 

امام جمعه شهرستان جاسک با ذکر این نکته که همان گونه که مسجد در جنگ سخت سنگر بود امروز و در جنگ نرم نیز سنگر است، گفت: امروز در جنگ نرم جوانانی که به مساجد پناه آورده اند در برابر آسیب ها در امان هستند و بهتر می توانند مسیر سعادت و کمال را طی کنند.

 

وی از غفلت به عنوان یکی از ابزار دور کردن انسان از معنویت نام برد و تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری با احیای کارکردهای مسجد می توانند جامعه را از غفلت دور کند.

 

حجت الاسلام ذاکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با موضوع کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت عظیمی است و سخنان رهبری چراغ راهی است برای همه ما که نسبت به اهمیت کانون ها پی ببریم.

 

وی ضمن ابراز رضایت از فعالیت کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرستان جاسک، بر پرهیز از موازی کاری در مساجد و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای فعال کردن مساجد تاکید کرد و افزود: باید از برنامه های فاخر کانون های مساجد حمایت شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاسک یکی از دلایل موفقیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را برخورداری از ظرفیت رسانه ای دانست و گفت: رسانه یکی از ابزار مهم جهاد تبیین است و همه کانون ها باید از این ظرفیت استفاده کنند.

 

وی افزود: انتشار به موقع اخبار جشنواره آسمان هشتم در خبرگزاری شبستان و پایگاه خبری فهما موجب دیده شدن فعالیت های فرهنگی اهالی روستای کردر رضوی شد.  

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز گزارش کاملی از فعالیت های کانون ارائه کرد و گفت: 36 کانون در شهرستان جاسک وجود دارد که از این تعداد 20 کانون به مساجد برادران اهل سنت تعلق دارد.

 

رستمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک، ابراهیم زاکری رییس کمیته امداد شهرستان، جعفری معاون ناحیه بسیج و جمعی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در این آیین که در دفتر امام جمعه برگزار شد به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.