انس جوانان با مسجد آنها را در برابر آسیب ها واکسینه می کند
انس جوانان با مسجد آنها را در برابر آسيب ها واکسينه مي کند
نماینده حوزه شرق استان هرمزگان در مجلس:

انس جوانان با مسجد آنها را در برابر آسیب ها واکسینه می کند

رييسي، مانوس شدن جوانان با مسجد آنها را در برابر آسيب ها واکسينه مي کند، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با اجراي برنامه هاي مفيد، اوقات فراغت جوانان را پربار کنند.
شناسه خبر : 48219 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

به گزارش روابط عمومی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان هرمزگان، حسین رییسی در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب از اوقات فراغت به عنوان مباحث مهم و قابل تامل نام برد و افزود: بخش عمده ای از تربیت و سبک زندگی و اتفاقات مهمی که در سرنوشت فرد رقم می خورد در اوقات فراغت اتفاق می افتد.

 

وی با بیان اینکه اوقات فراغت هم می تواند هم فرصت و هم آسیب باشد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد تنها به فکر پر کردن وقت جوان نباشند بلکه با اجرای برنامه های مفید، اوقات فراغت جوانان را پربار کنند.

 

نماینده حوزه شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن کانون های فرهنگی هنری در فضای معنوی مساجد، افزود: مسجد مکان مهم انسان سازی است و طرح غنی سازی اوقات فراغت یکی از برنامه های کانون ها برای جذب نسل جوان به این مکان مقدس است.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) به دستور الهی، مسجد را برای انسان سازی بنا کرد، گفت: کار مسجد از هر مرکز تربیتی دیگر موثرتر است و برای واکسینه کردن فرزندانمان در برابر آسیب ها باید آنها با مسجد آشنا و مانوس کنیم.

 

رییسی با تاکید براینکه فرزندان خود را از کودکی با مسجد مانوس سازیم، افزود: متاسفانه در برخی از مساجد، متولیان کودکان را از فضای مسجد دور می کنند که این خود نیز یک آسیب است که باید به آن توجه شود.

 

وی در ادامه به آسیب های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: موازی کردی تشکل های فعال در این حوزه یکی از آسیب های جدی است و باید ستادی تشکیل شود تا از ظرفیت همه فعالان این حوزه  برای گام برداشتن در مسیر اهداف ترسیم شده استفاده شود.

 

نماینده مردم شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس با بیان اینکه منکر نقش امکانات در اجرای برنامه ها نیستم، تاکید کرد: اما معتقدم که همه کار را به وجود امکانات گره نزنیم و از امکانات موجود استفاده کنیم.

 

وی در پایان قول مساعد داد که از محل اعتبارات در اختیار به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان کمک کند.

 

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب با حضور حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه میناب، حجت الاسلام بهرامی معاون تعلیم و تربیت ناحیه بسیج، اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، کارشناسان ستاد و جمعی از مدیران و رابطان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش های مرکزی و بنذرک میناب برگزار شد.