فعالان مسجدی هرمزگان میلاد امام رئوف را جشن گرفتند
فعالان مسجدي هرمزگان ميلاد امام رئوف را جشن گرفتند

فعالان مسجدی هرمزگان میلاد امام رئوف را جشن گرفتند

همزمان با فرارسيدن سالروز ميلاد فرخنده امام رئوف، علي بن موسي الرضا(ع)، به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و همراهي هيات هاي مذهبي و پايگاه هاي بسيج، آيين هاي جشن در مساجد شهري و روستايي استان هرمزگان برگزار شد.
شناسه خبر : 48032 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، مردم ولایتمدار و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهار(ع) هرساله با پیشگامی فعالان فرهنگی مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری، دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه(س)، احمد بن موسی(شاه چراغ) و امام رضا(ع) را در قالب برنامه های مختلف جشن می گیرند.

 

این آیین های جشن و سرور معنوی با حضور پرشور و گسترده آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در فضای معنوی مساجد و حسینیه ها و امامزاده ها برگزار می شود.

 

 

یکهزار و 60 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان امسال با همراهی هیات های مذهبی و پایگاه های مقاومت بسیج در مناطق مختلف شهری و روستای پیشقراول برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت بودند و روز گذشته در آخرین روز از این دهه، میلاد ضامن آهو را جشن گرفتند.

 

سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی حول محور فضایل و مناقب امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، احمد بن موسی(شاه چراغ) و بیان اهمیت بزرگداشت دهه کرامت و ضرورت جهاد تبیین و فرهنگ سازی در رابطه با عملیاتی کردن شعار سال محوری ترین برنامه آیین های جشن دهه کرامت در سطح کانون های مساجد هرمزگان بود.

 

 

مولودی خوانی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اجرای سرود و نمایش آیینی با موضوع رضوی و برگزاری مسابقه های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی از دیگر بخش های ثابت این آیین های جشن بود.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از شرکت کنندگان در جشن و عابران، پخت و توزیع غذای نذری، گسترانیدن سفره اطعام رضوی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و نان صلواتی بین نیازمندان از دیگر بخش های آیین جشن میلاد در سطح کانون ها بود.

 

 

برگزاری هفدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در روستای کردر رضوی شهرستان میناب، برگزاری جشن های دختران آفتاب با هدف تجلیل از دختران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، جشنواره های نقاشی خیابانی رضوی(نقاشی روی پارچه)، جشنواره پرواز بادبادک ها، نمایشگاه نقاشی دهه کرامت بخش دیگری از این برنامه ها بود.

 

 

برگزاری آیین های استقبال از خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک و جشن های زیرسایه خورشید به همراه خاطره‌گویی روحانیون کاروان و بیان سجایای اخلاقی و معنوی حضرت ثامن الحجج (ع) بخش دیگری از برنامه های شاخص دهه کرامت در کانون های مساجد هرمزگان بود.

 

 

مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و نورافشانی از دیگر بخش‌های محوری برگزاری جشن‌های میلاد جضرت امام رضا(ع) در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بود.