اهالی روستای بنوبند پاسنگ در قالب طرح مسجد محله کرامت در فضای معنوی مسجد گردهم آمدند
اهالي روستاي بنوبند پاسنگ در قالب طرح مسجد محله کرامت در فضاي معنوي مسجد گردهم آمدند
به همت کانون فرهنگی هنری اباعبدالله(ع)؛

اهالی روستای بنوبند پاسنگ در قالب طرح مسجد محله کرامت در فضای معنوی مسجد گردهم آمدند

همزمان با هشتمين روز از دهه کرامت که با نام مساجد اميد آفرين، پايگاه انتظار و اتحاد نام گذاري شده است، اهالي روستاي بنوبند پاسنگ دهستان تازيان در قالب طرح مسجد، محله کرامت در فضاي معنوي مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستا گردهم آمدند.
شناسه خبر : 47824 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، با آغاز دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، احمد بن موسی(ع) ملقب به شاه چراغ و امام رضا(ع)، سراسر شهرها و روستاهای استان هرمزگان همانند اقصی نقاط ایران اسلامی غرق در شادی و سرور شده است و برنامه های متنوعی در این دهه در راستای بزرگداشت اهل بیت(ع) اجرا می شود.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد که محور برنامه های دهه کرامت در مناطق مختلف شهری و روستایی هستند امسال همزمان با هشتمین روز از این دهه، طرحی نو در انداخته اند و در قالب طرح مسجد، محله کرامت از نماز مغرب و عشا تا نیمه شب میزبان خانواده ها بودند.

 

کانون فرهنگی هنری اباعبدالله(ع) یکی از کانون های شهرستان بندرعباس است که شب گذشته در قالب این طرح، خانواده های روستای بنوبند پاسنگ دهستان تازیان را دورهم جمع کرد تا شبی به یادماندنی را در فضای معنوی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستا سپری کنند.

 

طالب شایان فر، مدیر کانون فرهنگی هنری اباعبدالله(ع) روستای بنوبند پاسنگ در این رابطه گفت: 10 خانواده روستا شب گذشته قبل از نماز مغرب و عشا در مسجد حاضر شدند و پس از اقامه نماز برای ساعاتی در فضای مسجد بیتوته کردند.

 

وی از قرائت زیارت عاشورا، پخش نماهنگ امام رضایی، بیان خاطرات سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) توسط خانواده ها به عنوان بخش هایی از این طرح نام برد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اباعبدالله(ع) روستای بنوبند پاسنگ دهستان تازیان شهرستان بندرعباس افزود: قرائت دعای سلامتی امام‌زمان(عج) به صورت دسته جمعی، اهدا هدیه به بچه های خردسال و نوجوانان شرکت کننده در برنامه و هدیه دادن به کسانی که نامشان از القاب امام رضا(ع) بود، بخش دیگری از برنامه ها بود.

 

 

وی، بیان احادیث مرتبط با انس گرفتن با مسجد و اهدا دستبند و پیکسل حجاب به دختران نوجوان شرکت کننده در طرح را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: خانواده های شرکت کننده در طرح مسجد، محله کرامت با شربت و شیرینی و خوراکی هایی که با خودشان آورده بودند از همدیگر پذیرایی کردند.

 

گفتنی است؛ طرح مسجد، محله کرامت در طول دهه کرامت به ویژه هشتمین روز از این دهه که با نام مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد نام گذاری شده است و با هدف تبیین و توسعه فرهنگ رضوی در سطح مساجد کشور اجرا شد.