از دیدار فعالان مسجدی با مادر شهید روشنی تا توزیع گوشت و آرد بین نیازمندان روستای آهون
از ديدار فعالان مسجدي با مادر شهيد روشني تا توزيع گوشت و آرد بين نيازمندان روستاي آهون
تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری رحمت العالمین شهرستان بشاگرد در دهه کرامت؛

از دیدار فعالان مسجدی با مادر شهید روشنی تا توزیع گوشت و آرد بین نیازمندان روستای آهون

روشني از ديدار فعالان مسجدي روستاي آهون با مادر شهيد والامقام مراد روشني همزمان با دهه کرامت خبر داد.
شناسه خبر : 47784 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

حبیب الله روشنی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود: همزمان با دهه کرامت، اعضای کانون فرهنگی هنری رحمت العالمین روستای آهون به دیدار مادر شهید والامقام مراد روشنی رفتند.

 

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تکریم والدین و خانواده های معظم شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ازجمله اهداف این دیدار ذکر کرد و گفت: کانون فرهنگی هنری رحمت العالمین در این دیدار از این مادر بزرگوار تجلیل به عمل آورد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رحمت العالمین روستای آهون بخش مرکزی شهرستان بشاگرد ادامه داد: غبارروبی مزار شهید، تهیه و توزیع گوشت، آرد، بسته های معیشتی و پخت و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه های کانون در دهه کرامت بوده است.

 

 

وی افزود: 60 بسته یک کیلویی گوشت، 15 کیسه آرد، 15 بسته معیشتی و 300 پُرس غذای گرم به همت کانون فرهنگی هنری رحمت العالمین در دهه کرامت بین ایتام و نیازمندان روستای آهون توزیع شد.

 

 

روشنی از برگزاری مسابقات بازی های بومی محلی به عنوان یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت کانون نام برد و اضافه کرد: 30 نفر از پسران و دختران رده سنی کودک و نوجوان روستا در این مسابقات که در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد، شرکت کردند.

 

 

وی انجام کارهای جهادی در سطح روستا را یکی دیگر از اقدامات کانون فرهنگی هنری رحمت العالیمین برشمرد و گفت: تامین نیروی کار و جابجایی مصالح ساختمانی برای احداث حسینیه در 2 طبقه، تپه نویسی بر روی کوه های اطراف روستا، مشارکت در ساخت سرویس بهداشتی منازل افراد نیازمند در روستا بخشی از این فعالیت هاست.

 

 

گفتنی است؛ آهون روستایی در شهرستان بشاگرد  است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا۸۲۰ نفر (۲۱۹خانوار) بوده‌است.