دیدار خواهران عضو کانون بهار ولایت با خواهر شهید علی اکرامی
ديدار خواهران عضو کانون بهار ولايت با خواهر شهيد علي اکرامي
مدیر کانون فرهنگی هنری بهار ولایت مرکز بخش قلعه قاضی خبرداد:

دیدار خواهران عضو کانون بهار ولایت با خواهر شهید علی اکرامی

شيخي قلعه قاضي از ديدار دختران عضو کانون فرهنگي هنري بهار ولايت با خواهر شهيد علي اکرامي از شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس خبر داد.
شناسه خبر : 47703 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۴۱

راضیه شیخی قلعه قاضی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان افزود: به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر و همچنین میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، دختران کانون فرهنگی هنری بهار ولایت مرکز بخش قلعه قاضی به دیدار خواهر شهید علی اکرامی رفتند.

 

وی افزود: خواهر این شهید والامقام در این دیدار صمیمی به بیان خاطراتی از برادر شهیدش پرداخت و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بهار ولایت مرکز بخش قلعه قاضی دیدار و سرکشی از والدین و خواهر و برادران و خانواده های شهدا را روحیه بخش دانست و گفت: همه ما مدیون جانفشانی شهدا و صبوری و تحمل خانواده های معظم شاهد هستیم و سرکشی و دلجویی از خانواده های شهیدان وظیفه همگانی است.

 

وی اجرای برنامه دیدار با خواهر شهید را یکی از برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون فرهنگی هنری بهار ولایت ذکر کرد و افزود: غبارروبي وعطرافشاني قبور مطهر شهداي گمنام شهر قلعه قاضي یکی دیگر از برنامه های هفته جاری کانون بود که با حضور خواهران انجام شد.

 

 

شهيد علي اكرامي 25 بهمن سال 1349 در محله نايبند جنوبي بندرعباس به دنيا آمد، يادگار خليل و مريم تا سوم راهنمايي تحصيل كرد و از كودكي با مسجد زين العابدين محله ‌شان انس ديرينه داشت.

 

شهريور 59 و در زماني كه جنگ تحميلي صدام بعثي برضد ايران اسلامي آغاز شد، علي كودكي 10ساله بود و دوران شيرين كودكي را با كتاب و قلم طي مي كرد.

 

عشق و علاقه دفاع از كشور و ديدن صحنه دلاوري هاي رزمندگان او را مشتاق مي كرد كه زودتر بزرگ شود و او نيز همچون ساير رزمندگان به جبهه برود و از كشورش در مقابل دشمنان دفاع كند.

 

علي دوران نوجواني اش را سپري كرد و تحصيلات خود را تا سال تحصيلي 64-65 در پايه سوم راهنمايي در مدرسه شهيد قاسمي ادامه داد.

 

او درحالي كه فقط 16 سال داشت، آرزويش در جبهه ها محقق شده بود و همان سال عازم جبهه شد، علي حالا در جبهه هاي جنگ بود و در كنار ساير رزمندگان از كشورش دفاع مي كرد.

 

روز چهارم دي ماه سال 65 در منطقه ام الرصاص عراق آسماني شد و پيكر او مدت ها در منطقه باقي ماند و درست در همان ماهي كه به دنيا آمده بود در 19 بهمن سال 75 پس از تفحص پيكرش پيدا و در گلزار شهداي بندرعباس به خاك سپرده شد.

 

شهيد علي اكرامي در ابتداي وصيت نامه اش هدف از نوشتن را تسويه حساب با دنيا دانسته و آورده است: چون انسان هرزماني و هرآني كه در معرض خطر سقوط و صعود و مورد تهديد است و خطر صعود اين است كه با صعود انسان شيطان بيش تر سعي در نابوديش مي كند و براي انسان خطر محسوب مي شود.

 

وي در اين وصيت نامه خطاب به خواهران و برادرانش ادامه داده است: خواهران هرگز آن ساده پوشيدن و ساده زندگي كردن را از ياد مبريد چون تجملات انسان را از ياد خدا دور مي كند، برادرانم هرگز از خدمت در راه اسلام خستگي به خود راه مدهيد مانند قبل و حال سعي كنيد ديانت داشته باشيد.