نشاط با طعم معنویت/اردوی یک روزه بچه های کانون خادم المهدی(عج) جکدان بشاگرد
نشاط با طعم معنويت/اردوي يک روزه بچه هاي کانون خادم المهدي(عج) جکدان بشاگرد

نشاط با طعم معنویت/اردوی یک روزه بچه های کانون خادم المهدی(عج) جکدان بشاگرد

بچه هاي کانون فرهنگي هنري خادم المهدي(عج) روستاي جگدان شهرستان بشاگرد اواخر هفته گذشته را در قالب اردوي گردشگري در دامنه کوه هاي زيباي اين شهرستان گذراندند.
شناسه خبر : 47504 تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و فراهم کردن زمینه برای تربیت دینی آنها در راستای واکسینه کردنشان در برابر آسیب ها از اصلی ترین اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی هنری است.

 

اردو و مسافرت های دسته جمعی کوتاه که در قالب های گردشگری، تفریحی، زیارتی، علمی، فرهنگی و آموزشی برگزار می شود یکی از راه های جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است.

 

کانون فرهنگی هنری خادم المهدی(عج) روستای جکدان شهرستان بشاگرد با درک درست شرایط موجود و ضرورت جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و مصون سازی آنها در برابر توطئه های دشمنان، اقدام به برگزاری اردوی یک روزه گردشگری کرد.

 

علی زارعی، مدیر کانون فرهنگی هنری خادم المهدی(عج) روستای جکدان شهرستان بشاگرد در این باره گفت: این کانون به منظور جذب نوجوانان و جوانان روستا به مسجد برنامه اردویی یک روزه برگزار کرد.

 

 

وی افزود: 50 نفر از نوجوانان روستا در قالب اردوی فرهنگی گردشگری اواخر هفته گذشته را دامنه کوه های زیبای بشاگرد گذراندند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خادم المهدی(عج) روستای جکدان شهرستان بشاگرد ادامه داد: بازدید از طبیعت زیبا، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، بیان احکام دینی، برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و گفتگوی صمیمانه پیرامون مسائل و مباحث روز جامعه ازجمله برنامه های این اردو بود.

 

وی گفت: حضور یک روزه نوجوانان در دل طبیعت و پیدا کردن دوستان خوب و هم صحبتی با آنان در قالب اردویی یک روزه نقش موثری در جذب و نگهداشت آنها در مسجد دارد.  

 

گفتنی است؛ جکدان روستایی در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد که نام آن برگرفته از نام یک نوع درخت بومی منطقه است و تا مرکز شهرستان 20 کیلومتر فاصله دارد و برپایه سرشماری سال 95 جمعیت آن 367 خانوار(یکهزار و 239 نفر) بوده است.