ضرورت توجه به محتوای برنامه های بزرگداشت دهه کرامت
ضرورت توجه به محتواي برنامه هاي بزرگداشت دهه کرامت
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تاکید کرد:

ضرورت توجه به محتوای برنامه های بزرگداشت دهه کرامت

خواجه يي دهه کرامت را فرصتي براي تبيين معارف اهل بيت(ع) به ويژه فرهنگ رضوي دانست و ضمن تاکيد بر پرهيز از اجراي برنامه هاي ضعيف و بي محتوا در اين دهه، گفت: برنامه هاي دهه کرامت بايد بامحتوا و نوآورانه باشند.
شناسه خبر : 47034 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی امروز(19 اردیبهشت) در نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان که با محوریت بررسی نحوه برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، مدهامتان و اوقات فراغت برگزار شد، با تاکید بر ایجاد شور و نشاط معنوی در برنامه های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه های این دهه باید جدید و نوآورانه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های دهه کرامت از 30 اردیبهشت آغاز و تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت، گفت: آیین جشن دختران آفتاب که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس برگزار خواهد شد، شاخص ترین برنامه این دهه است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: این آیین به دلیل همزمانی روز دختر با فصل امتحانات دانش آموزان، پنجشنبه چهارم خرداد ماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.

 

وی از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید با حضور خادمین بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) با همکاری کانون خدمت رضوی به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص دهه کرامت یاد و اضافه کرد: اعزام 30 نفر از زائر اولی ها به اردوی زیارتی مشهد مقدس و برپایی ایستگاه های شادی همراه با اجرای میدانی سرود و پذیرایی از دیگر برنامه هاست.

 

خواجه یی در ادامه به فراخوان مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری شهرستان های مختلف هرمزگان از پتانسیل و ظرفیت خوبی قرآن برخوردار هستند و برای فراهم نمودن زمینه مشارکت حداکثری اعضای کانون ها در این دوره، مسابقات باید به صورت شهرستانی برگزار شود.

 

وی همچنین به تبیین ضرورت برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر طرح اوقات فراغت تابستان امسال در سطح کانون ها پرداخت و افزود: سفر به شهرستان های مختلف استان و دیدار با ائمه جمعه و مدیران فرهنگی به منظور بهره گیری از همه ظرفیت ها برای اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ یکهزار و 60 باب کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون ها در سطح مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان وجود دارد که 70 درصد از آنان در مناطق روستایی فعالیت می کنند.