تربیت سرباز برای حکومت مهدوی رسالت کلیدی کانون های مساجد است
تربيت سرباز براي حکومت مهدوي رسالت کليدي کانون هاي مساجد است
پدر اولین شهید مدافع حرم شهرستان بندرعباس:

تربیت سرباز برای حکومت مهدوی رسالت کلیدی کانون های مساجد است

تختي نژاد گفت: رسالت مهم و کليدي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تربيت نيرو براي آينده نظام و پاسداري از انقلاب و سرباز براي حکومت امام زمان(عج) است.
شناسه خبر : 46955 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، محمد تختی نژاد امروز(18 اردیبهشت) در دیدار با سرپرست و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به نقش تربیتی مسجد، بیان کرد: مسجد کارخانه انسان سازی است و شهید خلیل تختی نژاد از کودکی در مسجد پرورش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه این شهید با مکبری فعالیت خود را در مسجد حضرت حمزه(ع) محله نخل پیرمرد بندرعباس آغاز کرد، افزود: در ایام عزداری ها به ویژه ماه های محرم و صفر مسجد را برای میزبانی از عزاداران حسینی آب و جاروب می کرد و در هیات ساقی کوثر چای ریز بود.

 

پدر نخستین شهید مدافع حرم شهرستان بندرعباس ادامه داد: شهید در دسته جات عزاداری همیشه جلودار بود و به عنوان عضو کانون فرهنگی هنری در کارهای فرهنگی مسجد حمزه(ع) فعالیت می کرد.

 

وی در ادامه با شاره به شرایط کنونی جامعه و نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ سازی، بر اهتمام جدی کانون های فرهنگی هنری در عملیاتی کردن جهاد تبیین و فرامین مقام معظم رهبری تاکید کرد.

 

تختی نژاد با تاکید بر اینکه مسجد محوری باید در برنامه های فرهنگی متجلی شود، افزود: مساجد باید از جذابیت های لازم برای جذب جوانان برخوردار باشند.

 

وی گفت: راه اندازی رشته های ورزشی در کنار برنامه های فرهنگی و هنری در فضای مساجد می تواند نقش موثری در جذب نوجوانان و جوانان به این پایگاه های مقدس داشته باشد.

 

این پدر شهید مدافع حرم، انتخاب جوانان به عنوان اعضای هیات امنا مسجد، خوش اخلاق بودن هیات امنا و اعطای مسئولیت به جوانان در مسجد را از دیگری راه های جذب برشمرد و عنوان کرد: رسالت مهم و کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت نیرو برای آینده نظام و پاسداری از انقلاب و سرباز برای عصر امام زمان(عج) است.

 

وی عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب را یکی دیگر از وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: راه حل رفع مشکلات کنونی جامعه پیاده سازی فرمایشات راهگشای معظم له است.

 

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز امنیت و آرامش کنونی جامعه و اقتدار ایران اسلامی را مرهون جانفشانی شهدا دانست و گفت: حرکت در مسیر آرمان های شهدا و عمل به آرمان های آن بزرگواران از وظایف همه مدیران و دست اندرکاران نظام اسلامی است.

 

وی ضمن قدردانی از حضور پدر بزرگوار شهید خلیل تختی نژاد در مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: خانواده های شهدا وارثان اصلی نظام هستند و تکریم آنان تکلیفی مهم است.

 

شهید خلیل تختی نژاد متولد 1372 بندرعباس از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت حمزه(ع) محله نخل پیرمرد سال 90 وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد و پس از فارغ التحصیلی در سپاه ناحیه بندر خمیر مشغول فعالیت شد که پس از گذشت شش ماه داوطلبانه به سپاه قدس پیوست و در سومین دوره ماموریتش به سوریه 14 خرداد ماه سال جاری مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) ساعت 2 بامداد در منطقه دیرالزور به شهادت رسید.