نگاهی به فعالیت‌های کانون صاحب‌الزمان (عج) کوی آیت‌الله غفاری بندرعباس/از انتشار کتاب تا برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی جوان
نگاهي به فعاليت‌هاي کانون صاحب‌الزمان (عج) کوي آيت‌الله غفاري بندرعباس/از انتشار کتاب تا برپايي جشنواره فرهنگي ورزشي جوان

نگاهی به فعالیت‌های کانون صاحب‌الزمان (عج) کوی آیت‌الله غفاری بندرعباس/از انتشار کتاب تا برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی جوان

کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) کوي آيت الله غفاري بندرعباس برنامه‌هاي متنوعي را براي معرفي ظرفيت‌هاي محله با محوريت مسجد دارد که از جمله مهمترين آنها انتشار کتاب و برپايي جشنواره فرهنگي ورزشي جوان اشاره کرد.
شناسه خبر : 45539 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان: کوی آیت‌الله غفاری یا همان محله شهناز سابق یکی از محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر شهر بندرعباس است که با برخورداری از مسجدی فعال و پویا زیر نظر امام جماعتی خوش فکر، دغدغه مند و اعضای هیات امنا پا به کار، طرح و برنامه های ابتکاری ویژه ای جهت جذب نوجوانان و جوانان اجرا می کند.

 

مسجد صاحب الزمان(عج) کوی آیت الله غفاری در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب و همچنین سازماندهی نیروها جهت اعزام به جبهه های نبرد در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی در فتنه های سال های اخیر نقش بسزایی داشته است.

راه اندازی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) در این مسجد نقطه عطفی در طراحی و اجرای برنامه های محتوایی، اثرگذار و مورد نیاز روز جامعه بوده است و ماحصل فعالیت آن تربیت نیروهای انقلابی و حضور آنها در عرصه های مختلف است.

 

حجت الاسلام و المسلمین «غلام‌عباس یارالهی»، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) کوی آیت الله غفاری از چاپ و انتشار کتاب « جایی نزدیک او » به عنوان یکی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری این مسجد نام برد و گفت: این کتاب با همکاری حوزه هنری چاپ شد.

 

وی با بیان اینکه در این کتاب، تاریخ شفاهی مسجد صاحب الزمان(عج) از زمان تاسیس، نقش مسجد و محله در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و صیانت از ارزش ها به رشته تحریر درآمده است، افزود: این کتاب به قلم «اعظم پشت مشهدی» نویسنده و شاعر حوزه ادبیات مقاومت استان نوشته شده است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) کوی آیت الله غفاری بندرعباس با بیان اینکه این کتاب توسط انتشارات سوره چاپ و منتشر شد، عنوان کرد: این کتاب نقش مسجد صاحب الزمان(عج) تا سال 1395 در گام اول انقلاب را تبیین می کند.

وی گفت: به زودی کار نگارش جلد دوم کتاب با موضوع نقش مسجد صاحب الزمان(عج) کوی آیت الله غفاری در گام دوم انقلاب شروع می شود. 

 

حجت الاسلام و المسلمین یارالهی در ادامه از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «جوان» همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج در کوی آیت الله غفاری خبرداد و افزود: نقاشی، موسیقی، نمایش، تیراندازی با تفنگ بادی، فوتبال دستی و بازی های بومی محلی ازجمله رشته های این جشنواره بود.

 

وی تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های ایتام و نیازمندان با همکاری مرکز نیکوکاری را بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) برشمرد و اضافه کرد: بیش از 100 بسته ارزاق و بسته های گوشت گرم هفته گذشته بین نیازمندان محله توزیع شد.

یارالهی با بیان اینکه پیگیر تاسیس خانه دانش بنیان محله با هدف ارائه آموزش در زمینه مباحث علمی و فناوری ویژه نوجوانان هستیم، افزود: راه اندازی مشاور خانواده در مسجد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی یکی دیگر از برنامه هایی است که کانون فرهنگی هنری درصدد انجام آن است.

وی از آماده شدن پیش نویس طرح جذب نوجوانان آزاد شده از زندان به منظور فراهم نمودن زمینه برای تربیت دینی آنان در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) خبرداد و گفت: در صورت موافقت ادارات کل زندان ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی و انعقاد تفاهم نامه فی مابین کانون های فرهنگی هنری مساجد و کانون اصلاح و تربیت، آمادگی اجرای این طرح در کانون صاحب الزمان(عج) وجود دارد.