جشنواره غذاهای بومی محلی در روستای چهواز برگزار شد
جشنواره غذاهاي بومي محلي در روستاي چهواز برگزار شد
به مناسبت نیمه شعبان و به همت کانون فرهنگی منتظران فرج؛

جشنواره غذاهای بومی محلی در روستای چهواز برگزار شد

به مناسبت فرارسيدن نيمه شعبان جشنواره غذاهاي بومي محلي به همت کانون فرهنگي هنري منتظران فرج در روستاي چهواز شهرستان پارسيان برگزار شد.
شناسه خبر : 45502 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، ابراهیم مرادی در حاشیه برگزاری جشنواره، ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج)، اظهار کرد: اين جشنواره به منظور تامين هزينه هاي احداث ساختمان موکب برگزار شد.

ابراهیم مرادی، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره غذاهای بومی محلی با مشارکت تولید کنندگان و خانواده ها و با اهداف خیریه و کمک به احداث ساختمان موکب و همچنین معرفی غذاهای بومی محلی به گردشگران و مسافران  برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در آستانه تعطیلات نوروزی برگزار شد، افزود: برگزاری این گونه جشنواره‌ها به معرفی و شناساندن فرهنگ بومی و محلی به گردشگران کمک می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز با اشاره به اینکه بیش از 30 توع غذا و دسر در این جشنواره پخت و عرضه شد، عنوان کرد: لگیمات، رشته پلو محلی(رشتکو)، عرقیات محلی، فلزین، نان تنوری محلی، کشک و دوغ  و کره محلی، کماچ، آش، قند محلی، دونات،تخم مرغ محلی،ساندویچ، جوجه کباب از جمله غذاهای عرضه شده در این جشنواره است.

وی گفت: نقاشی روی صورت بچه ها و اهدای پرچم یا مهدی و بادکنک از دیگر بخش های فرهنگی این جشنواره بود.

مرادی افزود: درآمد حاصل از فروش غذاهای بومی محلی در این جشنواره، جهت خرید مصالح مورد نیاز ساختمان موکب پذیرایی از زائرین اربعین استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در غرفه های جشنواره نیز جوایز خود را برای احداث ساختمان موکب اختصاص دادند.