روایت فعالیت‌های کانون «بیت النور» محله طلابند بندرعباس/از برنامه های جهادی تا اجرای طرح محله پاک
روايت فعاليت‌هاي کانون «بيت النور» محله طلابند بندرعباس/از برنامه هاي جهادي تا اجراي طرح محله پاک
فهما گزارش می دهد؛

روایت فعالیت‌های کانون «بیت النور» محله طلابند بندرعباس/از برنامه های جهادی تا اجرای طرح محله پاک

کانون فرهنگي هنري بيت النور محله طلابند يکي از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فعال شهرستان بندرعباس است که در طول سال برنامه هاي متنوعي را در راستاي جذب نوجوانان و جوانان به مسجد برگزار مي کند.
شناسه خبر : 45225 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و رونق و آبادانی مساجد از طریق احیا کارکردهای متنوع این امکان مقدس، اساسی ترین و راهبردی ترین ماموریت و فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری است.

 

کانون های فرهنگی هنری با تشکیل هیات های اندیشه ورز متشکل از پیشکسوتان مسجدی و جوانان نخبه، متعهد و انقلابی زیر نظر مستقیم امام جماعت، به بررسی ظرفیت و پتانسیل محله و روستا و همچنین چالش ها و آسیب ها می پردازند و در نهایت با بهره گیری از ظرفیت های بومی و منطقه ای برای تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف برنامه ریزی می کنند.

 

اجرای منظم و مستمر برنامه های جذاب و مورد نیاز روز جامعه در حوزه های فرهنگی، هنری، آموزشی، مشاوره ای، کتابخوانی، اردویی، ورزشی و تربیتی ازجمله روش های جذب رده های مختلف سنی به ویژه نسل جوان به مساجد و شرکت در صفوف بهم پیوسته نماز جماعت است.

 

کانون فرهنگی هنری بیت النور محله طلابند (که به عنوان یکی از محلات آسیب پذیر شهر بندرعباس شناخته می شود) با بهره گیری از مدیری دغدغه مند و پا به کار در طول سال برنامه های جذاب و موردپسند نسل جوان برگزار می کند و همین امر هم باعث شده تا مسجد این محله از رونق خوبی برخوردار باشد.

 

 

منوچهر صدیقی، مدیر کانون فرهنگی هنری بیت النور گفت: برنامه های کانون در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اردویی، کتابخوانی، ورزشی، جهادی و اجتماعی تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه همه برنامه های کانون با مشارکت پایگاه بسیج، مرکز نیکوکاری، باشگاه فرهنگی ورزشی و هیات امنا برگزار می شود، افزود: همزمان با شیوع کرونا و به منظور دستگیری از نیازمندان، گروه جهادی سردار دلها با همکاری بسیج و کانون در مسجد محله راه اندازی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت النور محله طلابند بندرعباس ادامه داد: توزیع بیش از 2 هزار بسته مواد غذایی شامل گوشت، مرغ، برنج، روغن، سویا، ماکارونی و مواد شوینده بخشی از فعالیت های این گروه است.

 

 

وی از مرمت دیوار منزل یکی از نیازمندان محله و اجرای فنداسیون و بلوک چینی منزل نیازمندی در روستای دومشهر شهرستان میناب را از دیگر فعالیت های این گروه جهادی ذکر کرد و افزود: اجرای طرح محله پاک بخش دیگری از فعالیت هاست که با همکاری مرکز نیکوکاری اجرا می شود.

 

صدیقی عنوان کرد: اعضای کانون در قالب این طرح به صورت چهره به چهره با افراد محله صحبت می کنند تا آنها را برای حضور در کمپ ترک اعتیاد ترغیب کنند و همه هزینه این افراد را کانون و مرکز نیکوکاری پرداخت می کند.

 

این فعال فرهنگی گفت: از زمان اجرای طرح تا کنون 22 نفر از کسانی که به بیماری اعتیاد مبتلا بودند در قالب طرح محله پاک به مراکز ترک اعتیاد مراجعه و ترک کرده اند.

 

وی راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی را یکی دیگر از اقدامات کانون برشمرد و گفت: رشته فوتسال در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان و فوتبال در رده بزرگسالان زیر نظر این باشگاه دایر شده است و تیم فوتسال نوجوانان در سال های 1399 و 1400 قهرمان استان شد.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت النور محله طلابند از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده و مسابقات قوی ترین مردان محلات استان هرمزگان به عنوان بخش دیگری از اقدامات کانون یاد کرد و افزود: برگزاری جشنواره ورزشی ویژه بانوان در رشته های تیراندازی، دارت، طناب کشی و پرتاب توپ بسکتبال داخل سبد از دیگر برنامه هاست.

 

صدیقی اضافه کرد: برگزاری کلاس های قرآنی، آموزش کمک درسی، مکبری، اخلاق و اذان در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان بخش دیگری از برنامه های کانون فرهنگی هنری بیت النور است.

 

وی گفت: کانون در مناسبت های مختلف با همکاری بسیج و هیات امنا مسجد برنامه های باشکوهی را همراه با پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان برگزار می کند.