ویژه برنامه های جشن نیمه شعبان در کانون های مساجد هرمزگان برگزار می شود
ويژه برنامه هاي جشن نيمه شعبان در کانون هاي مساجد هرمزگان برگزار مي شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبرداد:

ویژه برنامه های جشن نیمه شعبان در کانون های مساجد هرمزگان برگزار می شود

خواجه يي گفت: به مناسبت فرارسيدن سالروز ميلاد فرخنده امام زمان(عج)، ويژه برنامه هاي جشن نيمه شعبان به همت کانون هاي فرهنگي هنري در مساجد استان هرمزگان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 45193 تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۶

اسلام خواجه یی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان اظهار کرد: در آستانه ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج) و عید بزرگ شیعیان، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و اردویی و آیین های جشن و شادی در سطح مساجد استان هرمزگان تدارک دیده شده است.

وی  از برگزاری آیین های جشن در روز و شب میلاد، احیا شب نیمه شعبان، تلاوت قرآن و ادعیه ماه شعبان، آذین بندی و چراغانی کردن مساجد و برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شربت و شیرینی به عنوان بخشی از برنامه های کانون های فرهنگی هنری هنری مساجد ویژه نیمه شعبان نام برد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: آیین جشن نیمه شعبان شامل سخنرانی کارشناسان برجسته دینی مذهبی با محوریت تبیین فلسفه غیبت و وظایف منتظران، مولودی خوانی، اجرای سرود و تئاتر با موضوع مهدویت، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدا جوایز به شرکت کنندگان است.

وی، تهیه بسته های معیشتی با همکاری سایر نهادها و خیرین و توزیع آن بین ایتام و نیازمندان، پخت و توزیع غذای گرم و توزیع گوشت قرمز بین خانواده های کم بضاعت را بخش دیگری از برنامه های شعبانیه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ذکر کرد.

خواجه یی با اشاره به اینکه مسابقه ورزشی نیز در رشته های مختلف و در دو بخش پسران و دختران در کانون ها در نظر گرفته شده است، افزود: اعزام بچه های مسجد به اردوهای برون استانی ازجمله مسجد مقدس جمکران و اردوهای درون استانی از دیگر برنامه های کانون هاست.

وی، برگزاری مسابقه های کتابخوانی با هدف آشنایی جوانان با امام زمان(عج)، برگزاری نشست ها و گفتمان ها با موضوع مهدویت و ویژگی های منتظران واقعی ظهور و تهیه و توزیع بروشور با موضوعات مهدوی در کنار آیین های جشن و شادی بخش دیگری از برنامه هاست.

گفتنی است؛ یکهزار و 60 کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند و در طول سال برنامه های متنوعی را در حوزه های فرهنگی، هنری، آموزشی، کتابخوانی، اردویی، ورزشی، مشاوره ای و ... به مخاطبان ارائه می دهند.