گزارشی از نمایش‌های اجرا شده در پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم
گزارشي از نمايش‌هاي اجرا شده در پنجمين جشنواره ملي آسمان هشتم

گزارشی از نمایش‌های اجرا شده در پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم

همزمان با نخستين روز از پنجمين جشنواره ملي آسمان هشتم، چهار نمايش در روستاي کردر رضوي شهرستان ميناب اجرا شد.
شناسه خبر : 44964 تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، ابتدا راس ساعت 15:30 دقیقه نمایش «به افق محل » به نویسندگی و کارگردانی «داود رمضان‌زاده» از کانون فرهنگی هنری  «سجادیه» شهرستان میناب به روی صحنه رفت.

« خود کرده را تدبیر نیست » عنوان نمایشی بود که با نویسندگی و کارگردانی «حسین گلچین‌زاده» از یکی از کانون های فرهنگی هنری استان خوزستان به مرحله پایانی پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم راه یافته بود و ساعت 16:30 اجرا شد.

نمایش « دشمن آشکار» به نویسندگی کاظم ذاکری و کارگردانی «عبدالله ذاکری» از کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی نیز ساعت 17 به روی صحنه رفت.

مخاطبان پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم ساعت 20 نیز به تماشای نمایش « وصیت » به نویسندگی و کارگردانی خالد رحیمی شهواری از کانون فرهنگی هنری اباعبدالحسین(ع) روستای شهوار شهرستان میناب نشستند.

نمایش های « دختران مسجدی روستای ما » به نویسندگی «پژمان شاهرودی» و کارگردانی «فاطمه احمدی» از شهرستان گرگان استان گلستان، «طوبی» به نویسندگی و کارگردانی «زهرا هداوندخانی» از شهرستان پیشوا استان تهران و «قرقی» به نویسندگی «مهیار هزارجریبی» و کارگردانی «حمیدرضا قاچانی» از شهرستان بهشهر استان مازندران نیز عصر امروز به روی صحنه خواهند رفت.

13 گروه سرود نیز از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان های مختلف در نوبت صبح فردا در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم که از روز گذشته با حضور 300 نفر از شرکت کنندگان در رشته های تئاتر، سرود، کتابخوانی و کلیپ رضوی به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(ع) در روستای کردر رضوی آغاز به کار کرده است، فردا پنجشنبه چهارم اسفند ماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی و با معرفی و تجلیل از برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و مبتکر برپایی جشن های مردمی رضوی است و تاکنون ۱۶ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم و سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را برگزار کرده است.