جشنواره منطقه‌ای سرود کانون‌های مساجد؛ بهار سال آینده در شهرستان پارسیان برگزار می‌شود
جشنواره منطقه‌اي سرود کانون‌هاي مساجد؛ بهار سال آينده در شهرستان پارسيان برگزار مي‌شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان:

جشنواره منطقه‌ای سرود کانون‌های مساجد؛ بهار سال آینده در شهرستان پارسیان برگزار می‌شود

خواجه‌يي، از برگزاري جشنواره سرود منطقه‌اي ويژه کانون‌هاي مساجد غرب هرمزگان، جنوب فارس و منطقه ويژه عسلويه به ميزباني کانون فرهنگي هنري «منتظران فرج» روستاي چهواز شهرستان پارسيان در بهار سال آينده خبرداد.
شناسه خبر : 44878 تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان هرمزگان، «اسلام خواجه‌یی»،  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان پارسیان در مجتمع شهید سلیمانی روستای چهواز، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کانون فرهنگی هنری «منتظران فرج»، گفت: جشنواره سرود منطقه ای ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد غرب استان هرمزگان، جنوب فارس و منطقه ویژه عسلویه بهار سال 1402 به میزبانی کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز برگزار می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان، در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به جایگاه و نقش فرهنگی سرود گفت: سرودهای حماسی در اوایل پیروزی انقلاب، مشوقی برای فعالیت‌های اجتماعی و انقلابی مردم بود که متاسفانه به مرور زمان به فراموشی سپرده شد و پس از تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر احیا سرودخوانی، گروه های سرود به صورت آتش به اختیار متولد شدند و آثار خوبی هم ارائه دادند.

وی در ادامه از کانون های مساجد به عنوان متولی اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری نام برد و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد سالم ترین مراکز فرهنگی برای پرورش استعدادها و تولید محتوا برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانو نهای مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه تشکیل گروه های سرود و تئاتر و تولید آثار فاخر از نخستین اقدامات مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، بستری مناسب برای رشد و ارتقای شاخص های فرهنگی در گام دوم انقلاب است.

خواجه یی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با کانون های فرهنگی هنری مساجد در دیدار علمای خراسان شمالی، گفت: معظم له در این دیدار نقش و جایگاه کانون های فرهنگی هنری را برای فعالان فرهنگی تبیین فرمودند که این بیانات به عنوان خط و مشی سرلوحه فعالیت های این مجموعه است.

وی در پایان تاکید کرد: ماحصل همه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باید حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در صفوف بهم پیوسته نماز جماعت در مساجد و تربیت دینی آنان باشد.