نخستین جشنواره سرود فجر ویژه کانون های مساجد شهرستان رودان برگزار شد
نخستين جشنواره سرود فجر ويژه کانون هاي مساجد شهرستان رودان برگزار شد

نخستین جشنواره سرود فجر ویژه کانون های مساجد شهرستان رودان برگزار شد

به مناسبت چهل و چهارمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، نخستين جشنواره سرود فجر ويژه گروه هاي سرود کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان رودان برگزار شد.
شناسه خبر : 44417 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، این جشنواره با حضور جلیل کرامتی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان رودان، شریفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان، هیات داوران و جمعی از اعضای کانون های فرهنگی هنری رودان در سالن رودکان برگزار شد.

 

ابتدا کرامتی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رودان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در رابطه با نقش هنر در تبیین ارزش های انقلاب و آرمان های والای امام و شهدا و فرهنگ مسجدی سخنرانی کرد.

 

سپس نوبت به رقابت چهار گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رودان از مجموع 12 گروهی که برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده بودند، رسید و پس از قرعه کشی گروه ها به ترتیب بالای سن رفتند و سرودهای تمرین شده را اجرا کردند.

 

 

ابتدا گروه سرود کانون فرهنگی هنری منتظران منجی محله بند ملا شهر رودان با سرود « پناه » که شعر آن در مدح مولای متقیان حضرت علی(ع) سروده شده بود، بر روی سن حاضر شدند و با اجرای زیبا تحسین شرکت کنندگان را برانگیختند.

 

گروه سرود کانون فرهنگی هنری منتظران موعود(عج) روستای قلعه بخش جغین که همگی به مناسبت ایام الله دهه فجر لباس بسیجی بر تن کرده بودند نیز به عنوان گروه دوم بر روی جایگاه قرار گرفتند و سرودی با موضوع امام رضا(ع) اجرا کردند.

 

 

سپس گروه سرود کانون فرهنگی هنری امامزاده سید محمود(ع) روستای سکل بخش بیکاه سرود شاه مردان و بعد از آن نیز گروه سرود کانون فرهنگی هنری مولی الموحدین(ع) روستای نذک سرود امام علی(ع) را اجرا کرد.

 

 

هیات داوران این جشنواره متشکل از امین نعیمی و سبحان دلجو در پایان، اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری منتظران موعود(عج) روستای قلعه را به عنوان گروه برتر این جشنواره انتخاب کرد و این گروه جواز حضور در مرحله استانی که اسفند ماه سال جاری به میزبانی بندرعباس برگزار می شود را دریافت کرد.